بازداشت ۹۱ شکارچی متخلف در ایلام و مرگ خرس قهوه ای بر اثر اصابت گلوله در علی آباد

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۱ شکارچی متخلف در استان ایلام بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شده اند. همچنین طی این زمان ۱۴ قبضه سلاح نیز از متخلفین محیط زیست کشف و ضبط شده است. از طرفی یک خرس قهوه ای در علی آباد که از چندین ناحیه هدف گلوله اسلحه شکاری قرار گرفته بود در راه انتقال به گرگان از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از فارس، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۴ قبضه اسلحه توسط یگان حفاظت محیط زیست استان کشف شده است.

وی افزود: طی پنج ماهه اول سال جاری ۹۱ شکارچی متخلف در نقاط مختلف این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

عبدالصاحب بازیار همچنین گفت: مانشت، قلارنگ، کولک و دینارکوه چهار منطقه حفاظت شده در استان ایلام هستند که جزو بکرترین مناطق طبیعی استان محسوب می‌شوند. ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به‌طور مستمر و شبانه‌روزی و در ایام تعطیل نسبت به انجام عملیات گشت و کنترل در مناطق اقدام و در صورت مشاهده تخلف محیط زیستی با همکاری مراجع قضایی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

بازیار افزود: مناطق حفاظت شده کولک، بیجار و چکر زیستگاه حیات وحش گونه‌های حائز اهمیتی همچون کل، بز، قوچ و میش در نوار مرزی استان و کشور عراق واقع شده، لذا برای بهبود وضعیت حفاظت از این مناطق و جلوگیری از تخلفات شکار و صید، نیازمند همکاری مشترک و برنامه‌ریزی منظم فی‌مابین یگان حفاظت محیط زیست استان و نیروهای مرزبانی می‌باشد.

گفتنی است؛ ۱۴۳ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان تحت مدیریت محیط زیست است و ۱۷ درصد تنوع زیست محیطی کشور مربوط به استان ایلام است.

یک خرس قهوه‌ای در علی‌آباد بر اثر اصابت گلوله از بین رفت

نیروهای محیط زیست پس از حضور در محل با خرس نابالغی مواجه شدند که یک پای حیوان قطع شده، استخوان پا کاملا بیرون زده و عفونت شدیدی بدن عضو قطع شده را فراگرفته بود.

نیروهای محیط زیست خرس مجروح را جهت درمان به گرگان منتقل نمودند اما خرس در مسیر انتقال از بین رفت.

لاشه خرس تحت بررسی دامپزشک قرار گرفته و تصاویر رادیوگراف نشان می‌داد این خرس از چندین ناحیه هدف گلوله اسلحه شکاری قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، این خرس قهوه‌ای چندین روز با جراحات ناشی از اصابت گلوله و با تحمل درد و رنج فراوان زندگی کرده بود.