با پایان مرخصی؛ محمود بهشتی لنگرودی به زندان اوین بازگشت

محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی و سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران با پایان مرخصی به زندان اوین بازگشت. وی در تاریخ ۲۴ تیرماه به مرخصی اعزام شده بود. آقای بهشتی لنگرودی هم اکنون چهارمین سال از مدت محکومیت ۵ ساله‌ خود را در زندان اوین سپری می کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز یکشنبه ۳ شهریورماه ۹۸، محمود بهشتی لنگرودی، با پایان دوره مرخصی به زندان اوین بازگشت.

آقای بهشتی لنگرودی، در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری و پس از ۱۸ ماه تحمل حبس به مرخصی اعزام شده بود.

لازم به ذکر است که اعزام به مرخصی این فعال صنفی معلمان در حالی صورت گرفته بود که وی طی ۱۸ ماه گذشته درخواست‌هایی برای اعزام به مرخصی و آزادی زودهنگام به دفتر دادستانی ارائه کرده بود، اما دادستانی تهران با درخواست مرخصی وی مخالفت کرده و هیچ پاسخی به درخواست آزادی مشروطش نداد.

وی در اواسط خردادماه سال جاری در حالی که بر اساس وعده مسئولین زندان اوین قرار بود به مناسبت عید فطر به مرخصی چند روزه اعزام شود، طی یک انتقال داخلی به همراه اسماعیل عبدی، دیگر فعال صنفی محبوس در این زندان به اندرزگاه ۷ سالن ۲ زندان اوین منتقل شده بود.

آقای بهشتی لنگرودی در چهارمین سال از محکومیت ۵ ساله‌ی خود به سر می‌برد. با گذشت نزدیک به یک سال از ارسال درخواست آزادی مشروط به دادستانی، تاکنون پاسخی به درخواست وی داده نشده است. این در حالی است که امتیاز آزادی مشروط به محکومانی که یک سوم از دوران حبس خود را گذرانده باشد تعلق می‌گیرد.

این فعال صنفی معلمان در سال ۸۹ از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” و به موجب حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. در سال ۹۴ نیز بازداشت شد و شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب وی را به ۵ سال حبس محکوم کرد. پس از تجمیع این احکام توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران، حکم آقای بهشتی لنگرودی به ۵ سال حبس قابل اجرا تبدیل شد.