بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در مهاباد و خوی

دو دانشجوی دانشگاه آزاد شهر خوی و دانشگاه پیام نور مهاباد به صورت جداگانه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته “جبار دودکانلو” فرزند کاووس دانشجوی دانشگاه آزاد شهر خوی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامشخصی منتقل شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “نیروهای امنیتی در جریان بازدید محل سکونت جبار دودکانلو چند قطعه جا سویچی منقش به پرچم اقلیم کردستان عراق را پیدا کرده و سپس او را بازداشت کرده‌اند”.

بازداشت آقای دودکانلو در حالی صورت گرفته است که در قانون مجازات اسلامی ایران هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت نگهاری پرچم اقلیم کردستان عراق آن نشده است.

بر اساس گزارشی دیگر از شهر مهاباد، روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه، “سیامند وثوق راد” از اهالی روستای “بیرم” و دانشجوی دانشگاه پیام نور این شهر، در محل سکونتش، بدون ارائه‌ی مجوز قانونی به دلایل نامشخصی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده است.

تا لحظه تنطیم این خبر، علیرغم پیگیری‌های خانواده‌های این افراد، هیچ اطلاع دقیقی در خصوص محل نگهداری آنها به دست نیامده است.