تورج اسماعیلی، زندانی سیاسی از زندان ارومیه آزاد شد

تورج اسماعیلی، زندانی سیاسی صبح روز جاری در حالی که ۴ روز به پایان مدت محکومیتش باقی مانده بود، از زندان ارومیه آزاد شد. آقای اسماعیلی در سال ۹۴ بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم نهایتاً به دلیل عدم اعتراض به آن و تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه حبس تقلیل یافته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز پنجشنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۸، تورج اسماعیلی از بند سیاسی زندان ارومیه آزاد شد.

تورج اسماعیلی پاییز سال ۹۴ بازداشت و سپس توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام” به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.این حکم به دلیل عدم اعتراض و تسلیم به رای با تخفیف مواجه شده و به ۳ سال و ۹ ماه حبس کاهش پیدا کرده بود.

این زندان سیاسی، طی روز جاری در حالی که ۴ روز به پایان مدت محکومیت ۳ سال و ۹ ماهه وی باقی مانده بود از بند سیاسی زندان ارومیه آزاد شد.

لازم به یادآوری است که عصر روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۹۷ در پی درگیری لفظی یکی از زندانیان سیاسی با یکی از ماموران و ضرب و شتم این زندانی، تعدادی از زندانیان سیاسی به این اقدام اعتراض کردند. پس از این اعتراضات، زندانیان سیاسی بند ۱۲ زندان ارومیه توسط حدود ۵۰ تن از نیروهای گارد ویژه زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و تعدادی نیز از جمله تورج اسماعیلی پس از ضرب و شتم به سلول های انفرادی منتقل شده بودند.

تورج اساعیلی در اسفندماه سال گذشته به همراه سه زندانی سیاسی دیگر جهت تفهیم اتهامات جدید به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی ارومیه منتقل شده بود. گفته می‌شود که انتقال این چهار زندانی جهت تشکیل پرونده علیه آنها به خاطر درگیری‌های زندان ارومیه در مهرماه سال گذشته صورت گرفته بود.

هرانا در فروردین ماه سال جاری در گزارشی لیست اسامی ۷۲ تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان ارومیه را منتشر کرده بود.