جلسه رسیدگی به پرونده «فصلنامه زریبار» به روزهای آتی موکول شد

جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده فصلنامه زیبار که قرار بود روز جاری در شعبه اول دادگاه کیفری سنندج برگزار شود به روزهای آتی موکول شد. دلیل عدم برگزاری دادگاه روز جاری عدم حضور اکثریت اعضای هیئت منصفه مطبوعات عنوان شده است. این فصلنامه در زمستان ۹۴ پس از انتشار مقاله‌ی “پیوند و عصبیت ناسیونالیست عربی و عربیت و اسلام از قریش تا ظهور داعش” به قلم زکریا قادری تحت پیگرد قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲۸ خردادماه ۹۸، زمان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه فصلنامه زریبار به روزهای آتی موکول شد.

این جلسه دادگاه قرار بود روز جاری در شعبه یک دادگاه کیفری سنندج برگزار شود. دلیل عدم برگزاری این جلسه، حضور نیافتن اکثریت اعضای هیئت منصفه مطبوعات بوده است.

این فصلنامه در زمستان ۹۴ پس از انتشار مقاله‌ی “پیوند و عصبیت ناسیونالیست عربی و عربیت و اسلام از قریش تا ظهور داعش” به قلم زکریا قادری تحت پیگرد قرار گرفته و از طرف هیئت نظارت بر مطبوعات حکم توقیف نشریه و پیگرد مسئولین آن صادر شده است.

در دیماه سال ۹۴ پس از انتشار این مقاله در فصل‌نامه‌ی “زریبار”، فرمانداری و اداره ارشاد اسلامی مریوان اقدام به شکایت از این نشریه کرده و امام جمعه مریوان نیز طی خطبه‌های نماز جمعه، انتشار این مقالات را اهانت به پیامبر و اسلام دانسته بود.

لازم بە یادآوری است کە فصلنامە زریبار از سال ۷۶ تا ۹۴، در حوزه‌های فکری، فرهنگی، ادبی، اجتماعی، انتقادی و روزنامەنویسی کردی فعالیت داشته است.

زکریا قادری، نویسنده‌ی این مقاله، استاد سابق علوم سیاسی دانشگاه آزاد کرمانشاه -علوم و تحقیقات- بوده که گفته می‌شود به دلایل “غیرعلمی” و با فشار حراست دانشگاه، از ادامه تدریس در این دانشگاه محروم شد.