تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه “صبا کردافشاری” در دادسرای ارشاد

صبا کرد افشاری، زندانی سیاسی سابق که روز گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شده بود، صبح امروز در شعبه یک بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) تفهیم اتهام شده است. اتهامات عنوان شده علیه وی “اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب”، “تبلیغ علیه نظام”و “اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه های خارجی” بوده است. همچنین برای این فعال مدنی قرار بازداشت یک ماهه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبا کرد افشاری، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق پس از بازداشت تحت عناوین مختلفی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.

روز جاری شعبه ۱ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب ناحیه ۲۱ تهران (دادسرای ارشاد) عناوین اتهامی “اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب”، “تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با گروه های معاند و طرح (طراحان) براندازی نرم”و “اجتماع و تبانی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه های خارجی” را به صبا کردافشاری تفهیم کرده است”.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده کردافشاری، برای صبا قرار بازداشت یک ماهه صادر شده که به گفته مسئولین بازداشتگاه وزرا، ده روز از این مدت را در سلول‌های انفرادی این بازداشتگاه سپری خواهد کرد.

روز شنبه ۱۱ خردادماه ۹۸، صبا کردافشاری، زندانی سیاسی سابق توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. نیروهای امنیتی صبح روز گذشته با حضور در منزل پدری خانم کردافشاری با ارائه حکم بازداشت، وی را به بازداشتگاه وزرا منتقل کردند. ماموران در هنگام بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی وی ازجمله تلفن همراه و لپ تاپ کردند.

لازم به ذکر است صبا کرد افشاری در تاریخ ۱۱ مردادماه سال گذشته و در جریان اعتراضات مردمی مردادماه در اعتراض به “شرایط رو به افول اقتصادی و فساد” به همراه حدود ۵۰ تن دیگر بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.  وی اواخر مهرماه همان سال و حدود دو ماه پس از بازداشت به بند زنان زندان اوین منتقل شده و توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

این شهروند در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال ۹۷ و در جریان موج آزادی زودهنگام زندانیان سیاسی از بند زنان زندان اوین آزاد شد.