یوسف فرهادی بابادی با قرار وثیقه آزاد شد

یوسف فرهادی بابادی، فعال محیط زیست که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در شهرکرد بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از صدای پای آب، ساعات پایانی شب گذشته ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۷، یوسف فرهادی بابادی پس از تحمل حدود یک ماه بازداشت به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس این گزارش، چندین اتهام رسانه‌ای و امنیتی در مدت بازداشت علیه این فعال محیط زیست مطرح شده است.

گفتنی است که خانواده آقای فرهادی بابادی در مدت بازداشت هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت وی نداشتند. آنها روز گذشته در حالی که وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی را تامین و به دادگستری شهرکرد مراجعه کرده بودند، متوجه شدند که وی از شهرکرد به زندان اوین منتقل شده است.

یوسف فرهادی پیشتر در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه سال جاری با ارسال احضاریه‌ای از سوی دادگاه و پیرو یک تماس تلفنی از سوی دادستانی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص انتشار مطالبی در کانال صدای پای آب که عمدتاً پیرامون مخالفت با انتقال آب و انتقاد از شیوه حکمرانی آب در کشور است، به دادگاه احضار شد و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه با قرار وثیقه آزاد شد.

وی تابستان سال جاری نیز با شکایت دکتر عابدی، نماینده اصفهان و شکایت اعضای مجمع نمایندگان اصفهان با اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی” به شعبه ۱۱۸ دادگاه کیفری ۲ اصفهان احضار شده بود.

نهایتا این فعال محیط زیست عصر روز یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه، به همراه برادرش در حین بازگشت از مراسم ختم یکی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم سالاری توسط نیروهای امنیتی در شهرکرد بازداشت شده بود.

یوسف فرهادی بابادی، فعال محیط زیست، عضو کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان و از شهروندان فعال در مخالفت با انتقال آب کارون و زاینده رود بوده است.