شکایت کارفرما از کارگری که به دلیل معوقات مزدی اقدام به خودکشی کرده بود/ سند

در پی اقدام به خودکشی یکی از کارگران شرکت پیمانکار نصب نیرو، زیرمجموعه گروه مپنا، کارفرمای این پروژه، مدیرعامل شرکت تولید برق امیرکبیر از شرکت پیمانکار خواست از این کارگر در مراجع قضایی به دلیل آنچه “تهدید جهت اخلال در صنایع برق کشور” خوانده است شکایت کند. نجم الدین حیدری، کارگر این مجموعه در تاریخ ۴ اسفندماه سال جاری به دلیل عدم دریافت چند ماه حقوق خود و فشار ناشی از مشکلات اقتصادی با بالا رفتن از یکی از خطوط ۴۰۰ هزار ولتی تهدید به خودکشی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مدیر پروژه نیروگاه گازی رودشور، با نگارش نامه ای از شرکت پیمانکار خواست از کارگری که به دلیل معوقات مزدی خود در این نیروگاه اقدام به خودکشی کرده بود شکایت کند.

نجم الدین حیدری، کارگر اهل استان لرستان، که در شرکت پیمانکار نصب نیرو، یکی از زیرمجموعه های گروه مپنا مشغول به کار بوده، در تاریخ ۴ اسفندماه، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق عقب افتاده خود و به دلیل و فشار ناشی از مشکلات اقتصادی با بالارفتن از یکی از خطوط ۴۰۰ کیلو ولتی این پروژه تهدید به خودکشی کرده بود.

احمد مشایخی، مدیر عامل و نائب رئیس شرکت تولید و گسترش برق امیرکبیر در تاریخ ۱۲ اسفندماه، با نگارش نامه‌ای خطاب به فرجی، مدیرعامل شرکت پیمانکار مپنا خواستار شکایت از کارگر مذکور به دلیل “تهدید جهت اخلال در صنایع برق کشور” در مراجع قضایی شد. به این دلیل که خودکشی این کارگر در خط ۴۰۰ هزار کیلو ولتی می‌توانست باعث اخلال در شبکه انتقال برق کشور شود.

لازم به ذکر است شرکت تولید و گسترش برق امیرکبیر، کارفرمای پروژه احداث بخش بخار نیروگاه گازی رودشور با سرمایه گذاری و مالکیت شرکت آرین ماهتاب گستر است.

نیروگاه رودشور در کیلومتر ۴۳ آزادراه تهران- ساوه و در شهرستان زرندیه استان مرکزی واقع شده است.