مضروب شدن و انتقال به بیمارستان مجید محمودیان، زندانی سیاسی در تبریز

مجید محمودیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان تبریز روز چهارشنبه هفته گذشته در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به دلیل شکستگی در ناحیه بینی به بیمارستان امام رضا در این شهر منتقل شد. او بابت جراحت و آسیب وارده به مدت سه روز تحت مراقبت پزشکی به سر برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۷، مجید محمودیان، زندانی سیاسی به دلایل نامعلومی توسط یکی از زندانیان جرائم عادی محبوس در زندان تبریز مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به خاطر شکستگی در ناحیه بینی به بیمارستان امام رضای این شهرستان منتقل شده است.

آقای محمودیان پس از سه روز بستری بودن در بیمارستان به زندان بازگردانده شد.

عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان‌های کشور موضوعی است که پیش از این بارها باعث بروز خشونت و درگیری بین زندانیان به دلیل مسائل ناشی از تضاد عقاید شده است. مسئولین زندان‌ها با اطلاع از این موضوع و در بسیاری موارد به عمد زندانیان با عقاید و رفتارهای مختلف را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند.

لازم به یادآوری است مجید محمودیان، تابستان سال جاری توسط نهادهای امنیتی در تبریز بازداشت و سپس در شعبه ۲ دادگاه انقلاب این شهرستان محاکمه شد. وی به اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتاً بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی پس از تجمیع احکام به اشد مجازات یعنی ۲ سال حبس تعزیری تبدیل شد.