چهاردهمین روز اعتصاب غذای مریوان کرکوکی در زندان رجایی شهر کرج

مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن)، زندانی سنی مذهب تبعه کشور عراق محبوس در زندان رجایی شهر کرج که در اعتراض به مخالفت وزارت اطلاعات با استرداد وی به کشورش اعتصاب کرده بود، امروز وارد چهاردهمین روز اعتصاب غذای خود شده است. گفته می شود این زندانی روز گذشته به دلیل افت فشار و ضعف شدید جسمی در حالت نیمه هوشیار به بهداری زندان منتقل شده و مجددا به بند بازگردانده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریوان کرکوکی، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج وارد چهاردهمین روز اعتصاب غذای خود شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “مریوان کرکوکی، در چهاردهمین روز اعتصاب غذا دچار افت شدید فشار، ضعف جسمی شدید و کاهش وزن ۹ کیلوگرمی شده است. وی تا حد زیادی توان راه رفتن بدون استفاده از عصا را از دست داده است. روز گذشته به دلیل ضعف شدید جسمی در حالت نیمه هوشیار به بهداری زندان منتقل شد ولی سرم قبول نکرده و با وجود تاکید پزشکان زندان مبنی بر اعزام وی بی مراکز درمانی خارج از زندان و به بند بازگردانده شده است. با این حال مسئولین نسبت به وضعیت وی کاملا بی توجه هستند و پاسخی به خواسته‌هایش نمی‌دهند”.

مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن)، زندانی سنی مذهب تبعه کشور عراق و محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از روز ۴ اسفندماه در اعتراض به مخالفت وزارت اطلاعات با بازگرداندنش به کشور عراق اعتصاب غذای نامحدود کرده است.

وی پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام محاربه به تحمل ۳۳ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده و حکمش در دادگاه تجدیدنظر نیز عیناً تایید شد. گفتنی است با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی هفت سال و شش ماه از محکومیت این زندانی قابل اجرا است. هرانا پیشتر طی گزارشی به آخرین وضعیت این زندانی در پرداخته بود.

مریوان کرکوکی (نجف عبدالرحمن) در حال گذراندن هفتمین سال دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج است.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.