فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۵ کارگر در شیراز

امروز پنجشنبه، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۵ کارگر ساختمانی در شیراز بر اثر سقوط بالابر دچار حادثه شدند. در این حادثه ۲ کارگر کشته و ۳ کارگر مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز گفت: “سقوط بالابر منجر به مرگ دو کارگر و مصدوم شدن ۳ کارگر در شیراز شد”.

محمد هادی قانع، اظهار داشت: “امروز حادثه سقوط بالابر ساختمانی در یک ساختمان نیمه کاره در میدان احسان خیابان امید نوروزی شیراز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه چهار به محل حادثه اعزام شدند”.

وی با بیان اینکه در این ساختمان ۱۵ طبقه، کارگران مشغول کار بودند و به علت پارگی سیم بکسل و سقوط بالابر حمل بار از ارتفاع، ۵ کارگر تبعه کشور افغانستان به همراه مصالح ساختمانی داخل کابین سقوط کردند، افزود: “متاسفانه در این حادثه دو کارگر جان خود را از دست دادند و ۳ کارگر دیگر نیز مصدوم شدند”.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: “آتش نشانان پس از انجام اقدامات لازم ۳ مصدوم دیگر را از داخل بالابر خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند”.