سینا مولودیان، نوکیش مسیحی با تودیع قرار آزاد شد

سینا مولودیان، نوکیش مسیحی عصر روز دوشنبه با تودیع قرار و تا پایان مراحل دادرسی از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. وی پیشتر در تاریخ ۳ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی و در منزل شخصی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۹۷، سینا مولودیان، نوکیش مسیحی با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

یک منبع نزدیک به این شهروند، خبر آزادی وی را تائید کرده است.

سینا مولودیان، در تاریخ ۳ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی در اصفهان و بدون در دست داشتن حکم، بازداشت و به زندان دستگرد این شهر منتقل شده بود.

مامورین حین بازداشت وی ضمن تفتیش منزل تعدادی از وسایل شخصی از جمله تلفن همراه، کامپیوتر، و تعدادی کتاب و «سی‌ دی» مربوط به آیین مسیحی را نیز ضبط کرده و با خود برده بودند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

اصل بیست و ششم قانون اساسی به صراحت بر آزادی فعالیت اقلیت‌های دینی تاکید شده و در این اصل آمده است: “احزاب، جمعیت‌‏ها، انجمن‌‏های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته‌شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ‌کس را نمی‌توان از شرکت در آنها منع کرد یا به شرکت در یکی از آنها مجبور ساخت.