حسین رضایی، فعال صنفی معلمان با قرار وثیقه آزاد شد

حسین رضایی، معلم و دبیر کانون صنفی معلمان بوشهر، ساعاتی پیش با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی در تاریخ ۶ بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۹۷، حسین رضایی، معلم و دبیر کانون صنفی معلمان بوشهر، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

لازم به ذکر است روز جمعه ۱۲ بهمن ماه، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه‌ای با اشاره به بازداشت حسین رضایی و برخوردهای قضایی و امنیتی با فعالان صنفی و چهره‌های شناخته شده جنبش معلمان ایران، این برخوردها را محکوم کرد و خواهان احترام مقام‌های ایران به حقوق صنفی و شهروندی معلمان شده بود.

این معلم بوشهری روز شنبه ۶ بهمن‌ماه توسط ۳ تن از نیروهای امنیتی در مقابل منزل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده آقای رضایی به گزارشگر هرانا گفته بود: “حدود ساعت ۲ بعد از ظهر روز شنبه، ۳ تن از نیروهای امنیتی به منزل آقای رضایی رفته و وی را پیش از ورود و در مقابل پارکینگ منزل بازداشت کردند. علیرغم پیگیری خانواده آقای رضایی تاکنون از وضعیت و محل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست”.

وی همچنین افزود: “حسین رضایی، مترجم زبان انگلیسی، استاد دانشگاه، دبیر رسمی آموزش و پرورش و فعال صنفی معلمان طی دو ماه اخیر بارها تحت فشارهای امنیتی و قضایی بوده و طی چند وقت اخیر نیز دو بار به اداره اطلاعات احضار و بازجویی شده بود”.

طی سال جاری فشار بر فعالین صنفی معلمان و فرهنگیان کشور افزایش یافته است. در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از معلمان و فعالین صنفی معلمان احضار، بازداشت و برخی نیز به حبس محکوم شده‌اند. تجمعات اعتراضی معلمان نیز که در شهرهای مختلف کشور صورت می‌گیرد غالبا با تهدید، احضار و بازداشت توسط نهادهای امنیتی همراه بوده است.

همچنین در جریان تحصن سراسری آبان ماه معلمان که به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان صورت گرفته بود، تعدادی از معلمان بازداشت و نهایتا در تاریخ‌های مختلف با قرار وثیقه آزاد شدند.