عدم اعزام به بیمارستان؛ هشدار وکیل مدافع نرگس محمدی به مسئولان زندان اوین

محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی، رندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، از عدم اعزام موکلش به بیمارستان علیرغم پذیرش درخواست اعزام وی توسط دادیار ناظر بر زندان اوین و ارائه درخواست به بهداری زندان خبر داد و گفت که “علیرغم اخذ نوبت از بیمارستان امروز نرگس محمدی به بیمارستان اعزام نشد؛ با توجه به بیماری موکلم و اینکه داروی ضد تشنج محمدی از روز ۱۸ دی تمام شده، به دادیار ناظر زندان اعلام کردم هر اتفاقی برای او بیفتد، مسئولیتش با زندان است”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز یک‌شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، محمود بهزادی راد، وکیل نرگس محمدی گفت: موکلم با توجه به بیماری که دارد باید زیر نظر پزشکان متخصص خود مورد مداوا قرار گیرد؛ از همین رو هفته گذشته خانواده موکلم برای او وقت معاینه از بیمارستان گرفتند تا توسط پزشکان متخصص مورد معاینه و مداوا قرار گیرد.

وی افزود: هفته گذشته درخواست اعزام او را در روز هفتم بهمن به بیمارستان ایرانمهر بر اساس وقت اخذ شده به صورت کتبی به مسئولان زندان اوین و دادیار ناظر زندان ارائه کردیم اما از دریافت آن خودداری کردند و موضوع به صورت شفاهی اعلام شد.

بهزادی راد با بیان اینکه به رغم وقت قبلی اخذ شده، نرگس محمدی امروز (یکشنبه) هفتم بهمن به بیمارستان اعزام نشد اضافه کرد: صبح امروز به زندان اوین مراجعه و درخواست کتبی اعزام به بیمارستان را بار دیگر به دادیار ناظر زندان ارائه کردم که این بار مورد پذیرش قرار گرفت و دادیار ناظر زندان اعلام کرد درخواست اعزام به بیمارستان به رئیس بهداری اوین ارائه می شود تا تصمیمات لازم اخذ شود.

این وکیل مدافع دادگستری همچنین یادآور شد: با توجه به بیماری موکلم و اینکه داروی ضد تشنج وی از روز ۱۸ دی تمام شده، به دادیار ناظر زندان اعلام کردم هر اتفاقی برای او بیفتد، مسئولیتش با زندان است. اکنون منتظریم ببینیم مسئولان زندان اوین طی روزهای آینده برای اعزام نرگس محمدی به بیمارستان چه تصمیمی می گیرند.

لازم به یادآوری است که محمود بهزادی راد روز چهارشنبه ۳ بهمن‌ماه از خودداری مسئولین زندان اوین برای اعزام نرگس محمدی به بیمارستان خبر داده و گفته بود: امروز (چهارشنبه) به زندان اوین مراجعه کردم و گفتم وضعیت موکلم خطرناک است. وقت اعزام هم برای روز یکشنبه هفته آینده گرفته بودیم اما متاسفانه اراده‌ای برای اعزام وجود ندارد. نامه اعزام به پزشک را خانواده موکلم دو روز پیش به زندان بردند اما تحویل نگرفتند و الان حدود دو هفته است که خانم محمدی داروی ضد تشنج ندارد و همین مساله ما را قدری نگران کرده است.

این در حالی است که پیشتر محمود بهزادی راد در خصوص اعزام موکلانش، نرگس محمدی و نازنین زاغری جهت درمان به مراکز درمانی خارج از زندان از موافقت مسئولان زندان اوین خبر داده بود.

لازم به ذکر است که نرگس محمدی و نازنین زاغری، در تاریخ ۹ دی ماه طی نامه‌ای اعلام کرده بودند در اعتراض به چگونگی نحوه رسیدگی به وضعیت درمانی‌شان در مرحله اول به مدت سه روزه دست به اعتصاب غذا می زنند. آنها اعتصاب غذای خود را از روز ۲۴ دی‌ماه شروع و ۲۶ دی‌ماه به آن پایان داده بودند.

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با در نظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند.