پرونده رضا خندان به “شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب” ارجاع شد

وکیل مدافع رضا خندان فعال مدنی، از ارجاع پرونده موکلش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، محمد مقیمی در این باره اظهار کرد: پرونده موکلم برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شده ولی موکلم بر این باور است که اتهاماتش سیاسی است و مطابق قانون جرم سیاسی، جلسه رسیدگی به اتهاماتش باید در دادگاه کیفری یک تهران برگزار شود”.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه است که پرونده موکلم به دادگاه انقلاب ارجاع شده است، افزود: “آقای خندان، دادگاه انقلاب را  دارای صلاحیت قانونی برای رسیدگی به اتهاماتش نمی‌داند و از شرکت در دادگاه انقلاب امتناع کرده است”.

هرانا قبلتر در گزارشی خبر داد که رضا خندان از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد. وی که روز جمعه ۱۳ مهر به فاصله یک روز برای شرکت در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شده بود از حضور در این جلسه خودداری کرده است.

پیشتر مقیمی مورخ ۳۱ شهریورماه، از برگشت پرونده موکلش از دادگاه انقلاب به دادسرا برای رفع نقص خبر داد و گفته بود که پرونده موکلم به دادگاه انقلاب ارسال شده بود ولی به دلیل نقص تحقیقات، پرونده به دادسرا برگشته تا رفع نقص شود.

گفتنی است که هرانا مورخ سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷، در گزارشی از بازداشت رضا خندان در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی خبر داده بود. وی در همان روز پس از تفهیم اتهام در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای اوین و صدور قرار وثیقه به زندان اوین منتقل شد.

بازداشت وی در پی احضار تلفنی روز دوشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۷، صورت گرفته و آقای خندان گفته بود به دلیل غیرقانونی بودن احضار تلفنی به اداره اطلاعات نمی‌رود و تهدید به بازداشت شده بود.

همچنین پیشتر هرانا مورخ شنبه ۲۷ مردادماه ۱۳۹۷، در گزارشی از بازرسی منزل رضا خندان، محمدرضا (داوود) فرهادپور، ژیلا کرم‌زاده مکوندی و خواهر آقای خندان توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات خبر داده بود.

رضا خندان پیشتر در ارنباط با این بازرسی گفته بود: “نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات فقط به دنبال (پیکسل‌)هایی بودند که روی آنها جمله “من به حجاب اجباری اعتراض دارم” نوشته شده است. در حین بازرسی تعدادی از نامه‌های همسرم نسرین ستوده که از زندان نوشته بود را نیز با خود بردند”.