در سایه فقدان ایمنی کار؛ سه کارگر در مشهد مصدوم شدند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد از مصدومیت ۳ کارگر بر اثر آتش‌سوزی در طبقه ششم یک برج در حال ساخت در مشهد خبر داد. ایران درزمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: “آتش‌سوزی در طبقه ششم برج در حال ساخت در منطقه کوهسنگی مشهد ۳ مصدوم برجای گذاشت”.

آتشپاد حسن جعفری بعدازظهر شنبه (۱۲ آبان‌ماه) پس از اتمام اطفای حریق برج مشهد که در منطقه کوهسنگی این شهر در حال ساخت است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: “یک برج تجاری، مسکونی و گردشگری در حال ساخت در کوهسنگی مشهد که دچار آتش سوزی شده بود با تلاش آتش‌نشانان مهار و چند کارگر مصدوم این حادثه پس از انتقال به طبقه همکف توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند”.

وی افزود: “این آتش سوزی ساعت ۱۴ و ده دقیقه روز شنبه (۱۲ آبان‌ماه) به سامانه ۱۲۵ که ستاد فرماندهی عملیات آتش نشانی مشهد است اعلام و بیش از ۵۰ آتش‌نشان و نجات گر را به همراه تجهیزات ویژه و خودرو نردبان به محل حادثه اعزام شدند”.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد بیان کرد: “بررسی اولیه نشان داد طبقه ۶ این برج ۱۹ طبقه که محل نگهداری تجهیزات ساختمانی و وسایل الکتریکی بود کانون حریق بوده و به سرعت عملیات مهار و اطفای آتش، توسط آتش‌نشانان انجام و برخی از افراد حاضر در محل که کارگران پروژه بودند نجات یافتند”.

جعفری گفت: “در این آتش‌سوزی سه کارگر دچار دودگرفتگی شدند که توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل شدند”.