محمدعلی راجی، درویش گنابادی به ۹۱ روز حبس محکوم شد

محمدعلی راجی از دراویش گنابادی بازداشت شده در جریان حوادث گلستان هفتم و فرزند محمد راجی درویشی که در اثر ضربات وارده حین بازجویی در بازداشتگاه پلیس کشته شده بود، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۹۱ روز حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، محمدعلی راجی، درویش گنابادی و از بازداشت شدگان حوادث گلستان هفتم، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۹۱ روز حبس محکوم شد.

آقای راجی در هنگام دستگیری در سحرگاه یکم اسفند ۹۶ از نزدیک شاهد ضرب و جرح شدید پدرش توسط مأموران لباس شخصی و بازداشت و انتقال او به بازداشتگاه بود.

لازم به یادآوری است که “محمد راجی” پدر این درویش گنابادی، یکی از بازداشت شدگان حوادث گلستان هفتم  بود که در اثر ضربات وارده حین بازجویی در بازداشتگاه پلیس کشته شد.

به گفته‌ی خانواده‌ی این درویش گنابادی، مأموران اداره آگاهی شاهپور در روز ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ طی چندین تماس تلفنی از آنان خواسته بودند که به همراه عکس و مدارک شناسایی محمد راجی، به اداره دهم آگاهی شاهپور مراجعه کنند، مأموران در پاسخ به سؤال خانواده‌ی آقای راجی که این درخواست بر چه مبنای حقوقی و قانونی‌ست اعلام داشتند که این امر برای شناسایی زندانیان است.

صبح روز ۱۳ اسفند ۱۳۹۷، با مراجعه‌ی خانواده‌ی محمد راجی به اداره دهم آگاهی شاهپور، مأموران انتظامی به آنها اطلاع دادند که آقای راجی در کما است و ساعاتی بعد طی تماس تلفنی خبر فوت وی را داده و در مراجعه‌ی حضوری خانواده ایشان به پلیس، معلوم شد که آقای راجی در اثر ضربات وارده در حین بازجویی فوت شده است.

محمدعلی راجی در هفدهمین روز بازداشت انفرادی، پس از آن که خبر درگذشت محمد راجی در هنگام بازجویی منتشر شد با وثیقه از زندان آزاد شد، اما از حضور وی در خاکسپاری پدرش جلوگیری شد.

گلستان هفتم به وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد، حضوری که با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

درحالی‌که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت‌شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی‌ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می‌کند.