شکستن دست و پای زندانی توسط پرسنل زندان رجایی شهر کرج

یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج روز شنبه ۱۶ تیرماه توسط پرسنل زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرقت. طی این ضرب و شتم دست چپ وی از ناحیه مچ و پای راستش از ناحیه ساق شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه مورخ ۱۶ تیرماه یک زندانی به نام بهروز حسینی در بند ۶ زندان رجایی شهر کرج توسط پرسنل بند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

دلیل ضرب و شتم مشخص نیست با اینحال شاهدین این درگیری به گزارشگر هرانا گفتند “بهروز رفتار پرخاشگرایانه یا اقدام فیزیکی نداشت، موضوع از جر و بحث به کتک زدن بهروز کشیده شد.”

این زندانی پس از مضروب شدن به دلیل شدت آسیب های وارده به بهداری زندان منتقل شد و پس از یک روز و دریافت اقدامات اولیه پزشکی به بند خود بازگردانده شد. هر چند او نیاز به اعزام به بیمارستان دارد.

علاوه بر آسیب هایی مانند کوفتگی، پارگی پوست و کبودی، شدت ضرب و شتم در حدی بود که دست چپ وی از ناحیه مچ و پای راستش از ناحیه ساق شکسته است.

لازم به یادآوری است، در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز بهروز حسینی و زندانی دیگری به نام عباس یوسفی به تحریک مدیر داخلی زندان توسط زندانیان دیگر مورد ضرب شتم قرار گرفته و به بشدت مجروح شدند.

همچنین در موردی دیگر از رفتار خشونت آمیز مسئولان زندان رجایی شهر کرج با زندانیان می‌توان به ضرب و شتم اخیر حمزه درویش، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه اشاره کرد. این زندانی که به دلیل آسیب‌های وارده بر اثر اعتصاب غذاهای طولانی مدت با پابند و دستبند به پزشکی قانونی اعزام شد، پیش از اعزام به شدت توسط مسئولان زندان مورد بدرفتاری قرار گرفت و در خصوص احتمال بیان اظهاراتی که مسئولان زندان را در مظان اتهام قرار بدهد تهدید شد.

حسن روحانی طی سال‌های اخیر و پس از روی کار آمدن دولت خود، بارها بر حفظ حقوق شهروندی و اجرای کلیه‌ی مواد منشور حقوق شهروندی تاکید کرده و در وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی خود در پیش از انتخابات نیز بر اجرای کامل این منشور تاکید داشته است، با این حال اما وعده‌های آقای روحانی در پنجمین سال رئیس‌جمهوری ایشان همچنان در حد شعار مانده و عملی نشده است.

در ماده‌ی ۶۴ این منشور درباره‌ی حقوق بازداشت‌شدگان، محکومان و زندانیان آمده است: “بازداشت‌شدگان، محکومان و زندانیان حق دارند که از حقوق شهروندی مربوط به خود از قبیل تغذیه مناسب، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، ارتباط و اطلاع از خانواده،‌ خدمات آموزشی و فرهنگی، انجام عبادات و احکام دینی بهره‌مند باشند.”