دستکم ۶ تجمع اعتراضی برگزار شد

– امروز، جمعی از کارگر گروه ملی فولاد اهواز مقابل استانداری، جمعی از پرسنل امام خمینی کرج، جمعی از کارکنان شرکت کالای پتروشیمی در ماهشهر مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، شماری از پیمانکاران شهرداری تهران مقابل ساختمان اصلی شورای اسلامی شهر، گروهی از سهامداران پدیده شاندیز مقابل ساختمان بورس تهران و جمعی از ورزشکاران اعضای تیم‌های ورزشی اراک مقابل ساختمان شهرداری این شهر در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری وضعیت ۴ هزار کارگر گروه ملی فولاد اهواز خبر داد. آنها امروز نیز برای پیگیری مطالباتشان مقابل استانداری تجمع کرده‌اند.

شماری از کارگران گروه ملی فولاد اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند که در ادامه اجتماعات اعتراضی روزهای گذشته، بازهم شماری از همکاران آنها صبح امروز (۲۰خرداد) مقابل استانداری تجمع کرده‌اند.

این کارگران می‌گویند: “دلیل تجمع امروز مشخص شدن وضعیت مالکیت شرکت، پرداخت مطالبات معوقه، برقراری مجدد سرویس‌های ایاب‌وذهاب، بازگشایی رستوران‌های شرکت، پیگیری مشکلات بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی بوده‌است”.

احمد شجیراتی (معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با تایید خبر تجمع امروز کارگران فولاد اهواز گفت: “مالکیت این شرکت اخیرا به علت انصراف مالک قبلی آن به بانک ملی واگذار شده‌ است و این تجمع در پی پیگیری مطالبات قبلی بوده است”.

وی ادامه داد: “از سوی استانداری پیگیری‌هایی صورت گرفته اما برای کارگران راضی‌کننده نبوده‌ است و آن‌ها را امروز به تجمع مقابل استانداری کشانده است”.

تجمع پرسنل بیمارستان امام خمینی کرج/ماه‌هاست مطالبات پرداخت نشده‌است

به گزارش ایلنا، صبح امروز جمعی از پرسنل امام خمینی کرج در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود تجمع کردند.

صبح امروز (بیستم خرداد) جمعی از پرسنل بیمارستان امام خمینی کرج در اعتراض به ماه‌ها معوقات مزدی تجمع کردند.

پرسنل این بیمارستان می‌گویند: “از ابتدای سال جادی فقط یک‌بار مبلغی به عنوان علی‌الحساب به حسابمان واریز شده و مشخص نیست چه زمانی قرار است باقیِ مطالبات مزدی ما پرداخت شود”.

یکی از کارکنان این بیمارستان با بیان اینکه هیچ کس صدای ما را نمی‌شنود، گفت: همه ما به اطرافیان و بانک‌های مختلف مقروضیم. هر ماه، زمان بازپرداخت وام‌های ما می‌رسد اما پولی در بساط نیست که بپردازیم. در نتیجه بیشتر بدهکار می‌شویم. به همه نهادهای ذیربط هم مراجعه کرده‌ایم اما پاسخی نگرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: “تاخیر در پرداخت مطالبات، حدود ششصد خانواده را با مشکل مواجه کرده است”.

روابط عمومی بیمارستان ضمن تایید خبر تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: “بیمارستان بدهی دارد و کمبود نقدینگی دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات پرسنل شده‌است”.

برخی پیمانکاران شهرداری تهران تجمع کردند

به گزارش ایرنا، شماری از افرادی که خود را پیمانکار شهرداری تهران می خواندند و می گفتند مطالباتشان از این نهاد تسویه نشده است روز یکشنبه مقابل ساختمان اصلی شورای اسلامی شهر در خیابان بهشت پایتخت تجمع کردند.

این افراد می گویند مطالباتشان مربوط به دوره زمانی از سال ۹۴ به این طرف است.

این افراد معتقدند که تجمعشان طی ماههای اخیر مقابل شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران چند بار دیگر برگزار شده اما هنوز به مطالباتشان نرسیده اند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی ازجمله «تسویه مطالبات حق مسلم ماست» خواستار رسیدگی شورای اسلامی شهر به وضعیت تسویه مطالبات خود شدند.

این افراد اعلام کردند که درصورت پرداخت نشدن مطالبات به اعتراضشان ادامه خواهند داد.

یکی از تجمع کنندگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: “مطالبات ما از سال ۹۴ پرداخت نشده و شورا نیز تاکنون اقدام عملی در این باره انجام نداده است”.

وی که نام خود را به خبرنگار ایرنا اعلام نکرد گفت: “تاکنون چند بار برای رساندن صدای خود به گوش مدیران شهری مقابل ساختمان شورا حضور یافته ایم اما پاسخی نگرفته ایم”.

اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران در نخستین اقدام برای انتخاب شهردار جایگزین محمدباقر قالیباف که ۱۲ سال شهرداری تهران را مدیریت می کرد، محمدعلی نجفی را به عنوان شهردار برگزیدند که وی در ماههای نخست فعالیت، مجموع بدهی ثبت شده، ثبت نشده قطعی و احتمالی شهرداری تهران را ۵۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

دوره مدیریت نجفی در شهرداری تهران بیشتر از هفت ماه دوام نیاورد و پس از وی، سیدمحمدعلی افشانی از ۲۳ اردیبهشت امسال در این مسئولیت مشغول به فعالیت شده است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت کالای پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ جمعی از کارکنان شرکت کالای پتروشیمی نسبت به خصوصی سازی این شرکت و اخراج عمده کارکنان، مقابل فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ جمعی از کارکنان شرکت کالای پتروشیمی نسبت به خصوصی سازی این شرکت و اخراج عمده کارکنان، مقابل فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

این کارکنان با در دست گرفتن پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود “بعد از ۲۰ سال کار با اخراج چه کنیم؟” و “خصوصی سازی تصمیم دولت بود، چرا ما کارگران باید تاوانش را بدهیم؟” اعتراض خود را نشان دادند.

کارکنان کالای پتروشیمی در تاریخ ۱۳ خردادماه نیز به همراه خانواده‌های خود در منطقه ویژه ماهشهر در اعتراض به واگذاری این شرکت به بخش خصوصی و بی‌کارشدن روزافزون کارگران این شرکت تجمع کردند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:41

تجمع سهامداران پدیده شاندیز: سهام را بفروشید، پول ما را پس بدهید

به گزارش رادیو زمانه، گروهی از سهامداران پدیده شاندیز هم برای اعتراض به بلاتکلیفی مطالبات خود مقابل ساختمان بورس تهران تجمع کردند. آنها از مسئولان خواستند که با فروش سهام و اموال پدیده شاندیز مطالبات و سپرده آنان را پرداخت کند.

پدیده شاندیز یکی از پرونده‌های بزرگ فساد مالی در ایران است که به دستگیری مدیرعامل و برخی از مدیران این شرکت انجامید. با وجود دستگیری مدیران اما تکلیف سهامداران این مجموعه هنوز مشخص نشده است.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:13

ورزشکاران شهرداری اراک: دستمزد ما را بدهید

به گزارش رادیو زمانه، جمعی از ورزشکاران اعضای تیم‌های ورزشی اراک هم مقابل ساختمان شهرداری این شهر رفتند تا توجه مسئولان را به وضعیت خود جلب کنند. آنها در پارچه‌نوشته‌ای که به همراه داشتند، اعلام کرده بودند که هیچ شغل و درامد دیگری ندارند.

اعضای تیم‌های ورزشی شهرداری اراک پیش از این نیز مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر تجمع کردند.