حضور مأمورین حفاظتی زندان قرچک در بیمارستان میلاد و اعمال فشار بر دکتر نازیلا نوری

مأمورین یگان حفاظت زندان قرچک از صبح امروز با حضور در بیمارستان میلاد تلاش می‌کنند تا دکتر نازیلا نوری درویش زن زندانی را به استفاده از دست‌بند و پابند بر روی تخت بیمارستان ملزم کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، بنابر این گزارش، مأمورین حفاظتی اعلام می‌دارند که به دستور شفاهی مقامات بالاتر، می‌بایست خانم نوری از داشتن همراه در بیمارستان خودداری کرده و به استفاده از دستبند و پابند ملزم باشد در غیر این صورت به زندان عودت داده خواهد شد.

نازیلا نوری درویش زن زندانی

این درویش زن زندانی از زمان بستری تاکنون از حق ملاقات و تماس تلفنی محروم بوده است و فشار مأمورین زندان در حالی صورت می‌گیرد که خانم نوری به توصیه‌ی پزشکان معالج در نوبت عمل جراحی قرار دارد و کماکان ضرورت بستری و مراقبت ویژه پزشکی وی مطرح می‌باشد.

گفتنی است که ایوب اسدی ارجنکی، یکی از دراویش گنابادی بازداشت‌ شده در حادثه موسوم به گلستان هفتم، که هم اکنون با اتهامات “اخلال در نظم، تظاهر و قدرت نمایی و تهدید با سلاح گرم و سرد، تمرد و تخریب و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت داخلی کشور” در واحد ۴ اندرزگاه ویژه زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شود.

پیش از این نیز هرانا گزارشاتی از وضعیت دراویش زندانی بیمار به خصوص بازداشت شدگان در واقعه موسوم به گلستان هفتم منتشر کرده بود. از جمله این گزارشات می‌توان به گزارش آخرین وضعیت شکوفه یداللهی و سه فرزندش در زندان اشاره کرد.

لازم به یادآوری است، از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

در حالی که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می کند.