دستکم ۵ تجمع اعتراضی برگزار شد

امروز، جمعی از رانندگان تاکسی شهر بوکان استان آذربایجان غربی، جمعی از رانندگان تاکسی شهر کرمانشاه، کامیون داران ایران، جمعی از ساکنین روستای کپورچال در استان مازندران و جمعی از مرغداران “ماکو، شوط، پلدشت، چالدران و قره ضیاالدین” در مقابل اداره جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا مورخ ۱۰ خردادماه ۱۳۹۷، تعدادی از رانندگان تاکسی شهر بوکان برای تحقق مطالبه های صنفی خود مقابل سازمان تاکسیرانی این شهر تجمع کردند و رسیدگی مسوولان به مشکلاتشان را خواستار شدند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بوکان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: “رانندگان تاکسی بوکان در کمال آرامش، نسبت به مصوبه شورای ترافیک در تاریخ ۶ خرداد سال جاری اعتراض داشتند و از مسوولان انتظار دارند تا در اجرای این مصوبه تجدیدنظر کنند”.

احمدی ادامه داد: “در این مصوبه تصویب شده که تاکسی های گردشی برای مسافرگیری از مسیر شهر بوکان به منطقه امیر آباد نباید در خیابان وحدت توقف کنند”.

امروز مقرر شد که مشکلات رانندگان تاکسی به مسوولان شهرداری و شورای اسلامی شهر و اعضای شورای ترافیک منتقل و برای آنان چاره اندیشی شود.

یکهزار و ۲۹۱ دستگاه تاکسی در سطح شهر بوکان فعالیت دارد که ۷۸۰ دستگاه آن گردشی و خطی، ۴۸۹ دستگاه تلفنی، هشت دستگاه ویژه و ۱۴ دستگاه ون است.

شهرستان بوکان با ۲۵۱ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:10

تجمع تاکسی داران کرمانشاهی

به گزارش ایرنا مورخ ۱۰ خردادماه ۱۳۹۷، تجمع آرام تاکسی داران کرمانشاه که روز پنجشنبه در بلوار شهید بهشتی این شهر در اعتراض به حق بیمه جدید تامین اجتماعی انجام شده بود، پس از گذشت ساعتی پایان یافت.

فرماندار کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا گفت: “تاکسی داران کرمانشاهی ظهر امروز در اعتراض به قانون جدید بیمه ای تجمع کردند که پس از بررسی مطالبات آنان و وعده پیگیری موضوع به تجمع خود پایان دادند”.

فضل الله رنجبر افزود: “بر اساس قانون جدید تامین اجتماعی، تاکسی دارانی که از سال ۹۴ بیمه شده اند، بیمه آنان قطع خواهد شد و به همین دلیل تاکسی داران مشمول این قانون امروز به نشانه اعتراض به آن تجمع کردند”.

وی اظهار داشت: “تاکسی داران کرمانشاهی پس از تجمع، ۱۰ نفر را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند تا با حضور در نشستی که روز شنبه با حضور نمایندگان بیمه و تاکسی رانی برگزار می شود، مشکلات خود را مطرح کنند”.

رنجبر تاکید کرد: “کوشش می شود در همکاری با تامین اجتماعی و تاکسی رانی مشکل تاکسی داران رفع شود”.

ناوگان تاکسی رانی شهر یک میلیون نفری کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی دارد.
نمایشگر ویدیو
00:00
02:43
ادامه اعتراض و اعتصاب سراسری کامیونداران ایران

به گزارش هرانا مورخ ۱۰ خردادماه ۱۳۹۷، اعتصاب کامیون داران ایران که از روز سه‌شنبه اول خردادماه در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولان به مطالبات صنفیشان آغاز شده، امروز پنج شنبه برای دهمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. امروز در اصفهان نیز رانندگان تاکسی اینترنتی در اعتراض به پایین بودن کرایه اقدام به برگزاری تجمع کردند.

از روز سه‌شنبه اول خردادماه کامیون‌داران بسیاری در شهرهای ایران در اعتراض به ثابت بودن کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، افزایش عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی دست به اعتصاب زده و خواستار عملی شدن مطالبات صنفی خود شدند.

هرانا پیشتر در گزارشی به بررسی وضعیت اعتصاب در روزهای قبل و واکنش مسئولان به این مسئله پرداخته بود.

می توانید گزارش ویدیویی که ماحصل گردآوری حداقل ۴۵ قطعه ویدیویی از هشتمین روز اعتراضات توسط هرانا است را اینجا ببینید.
اعتراض ساکنین روستای کپورچال استان مازندران

به گزارش هرانا مورخ ۱۰ خردادماه ۱۳۹۷، امروز، جمعی از ساکنین روستای کپورچال استان مازندران در اعتراض به عدم ایمنی این جاده، جاده کیاکلا – بابل را بستند.

اعتراض مرغداران شهرهای استان آذربایجان غربی

به گزارش هرانا مورخ ۱۰ خردادماه ۱۳۹۷، امروز، جمعی از مرغداران ماکو، شوط، پلدشت، چالدران و قره ضیاالدین در اعتراض به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مقابل اداره جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.