سه تجمع اعتراضی برگزار شد

  روز گذشته، جمعی از مال باختگان موسسه قرض‌الحسنه ولایت اندیشه، تعدادی از صیادان حوزه چابهار و کنارک و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۸، جمعی از مال باختگان موسسه قرض‌الحسنه ولایت اندیشه مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.
تجمع کنندگان پلاکاردهای با این محتوا که “ما سپرده‌گذاران تعاونی حامیان ولایت اندیشه خواهان استرداد سود آن هستیم” در اختیار داشتند.

تجمع صیادان چابهار در اعتراض به اجباری شدن نصب دستگاه ردیاب

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۸، تعدادی از صیادان حوزه چابهار و کنارک در اعتراض به اجبار سازمان شیلات برای نصب دستگاه ردیاب دست به تجمع زدند.
طی روز گذشته صیادان محدوده چابهار و کنارک در اعتراض به نصب دستگاه ردیاب (VNS) در محوطه اسکله صیادی چابهار، تجمع کردند.
سازمان شیلات صیادان را مجبور کرده است تا دستگاه ردیابی را که از خارج کشور توسط برخی شرکت‌های خصوصی وابسته به شیلات وارد می‌شود را به قیمت نزدیک به ۱۲ میلیون تومان خریداری و بر روی شناورهای خود نصب کنند.
صیادان در واکنش به این اجبار شیلات می‌گویند این دستگاه باعث می‌شود که در آب‌های فراساحلی دزدان دریایی راحت‌تر شناورهای ایرانی را شناسایی و به آنها دستبرد بزنند.
همچنین این صیادان معتقدند این دستگاه هیچ بهبودی در فعالیت صیادان حاصل نمی‌کند و تنها ۱۲ میلیون از دسترنج صیادان باید هزینه این دستگاه خارجی شود و با این روند شغل صیادی به زودی از بین می‌رود.
یکی از صیادان حاضر در این تجمع صنفی گفت: “فعلا پاسخی به ما نداده‌اند الآ اینکه قرار است به مطالباتمان رسیدگی شود اما از اداره شیلات چابهار انتظار داریم تا به جای اجباری کردن نصب دستگاه‌های ردیاب کمی‌هم به مشکلات بیمه‌ای و صنفی ما رسیدگی کند”.

تحصن دانشجویان نفت آبادان؛ دانشجویان نفت خواستار استعفای دسته جمعی هیات رییسه

به گزارش صدا و سیما مورخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۸، دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان در دوازدهمین روز تحصن خود خواستار استعفای دسته جمعی اعضای هیات رئیسه دانشگاه شدند.
این دانشجویان که از ورودیهای سالهای قبل و بیشتر ورودی سال ۹۶ هستند نسبت به ناتوانی هیات رئیسه دانشگاه در حفظ امتیازات مهم دانشگاه صنعت نفت آبادان از جمله استخدام و امریه معترضند.
آنان می گویند: “تضعیف جایگاه دانشگاه نفت از سوی وزارت نفت طی سال‌های اخیر پذیرفتنی نیست و نمی توان از آن چشم پوشید”.
دانشجویان متحصن با تعطیل کردن کلاس‌های درس اعلام کرده‌‌ اند تا زمانی که از سوی مسئولان دولت درباره «تعییین وضعیت استخدامی» پاسخی دریافت نکنند به تحصن خود ادامه خواهند داد.
آنان در ادامه اعتراضات خود ماکت دانشگاه صنعت نفت را تشییع کردند و این حرکت را به منزله پایان عمر پربار دانشگاه صنعت نفت خواندند.