بازداشت دست‌کم پنج عضو خانواده‌ی حسین‌پناهی از سوی نیروهای امنیتی

در پی بازداشت رامین حسین پناهی در درگیری بین نیروهای سپاه و کومله، دست‌کم چهار تن دیگر از اعضای این خانواده نیز بازداشت شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۳ تیرماه، افشین حسین پناهی، زبیر حسین پناهی و احمد حسین پناهی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند؛ همچنین صبح روز یکشنبه ۴ تیرماه، انور حسین پناهی نیز توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.
بازداشت افشین حسین پناهی در حالی صورت گرفته است که او در این درگیری نقشی نداشته و پس از آزادی از زندان فعالیتی انجام نمی‌داده است.
رامین حسین پناهی که پس از زخمی‌شدن دستگیر شد، نیز پیش از این دارای پرونده‌های احضار و بازداشت بوده؛ از جمله در تیرماه ۱۳۹۱ یکبار احضار و مورد بازجویی قرار گرفت و در همان ماه مجددا احضار و برای مدت کوتاهی بازداشت شد.
بازداشت اعضای خانواده‌ی حسین پناهی تنها به علت نسبت خانوادگی‌شان با رامین، صورت گرفته است.
پس از درگیری روز ۲ تیرماه، نیروهای امنیتی به خانه‌های این افراد مراجعه کردند و ضمن ضرب و شتم تعدادی از ساکنین اقدام به بازداشت چند تن دیگر کردند. اجازه‌ی برگزاری مراسم ختم برای جان باختگان هم به خانواده‌ها داده نشده است.
حامد سیف‌پناهی و بهزاد نوری تا زمان درگیری بصورت آشکار در منازل مسکونی خود ساکن بودند و اساسا از خارج از کشور وارد ایران نشده‌اند. صباح حسین‌پناهی و رامین حسین‌پناهی نیز از یکسال پیش ایران را به مقصد قرارگاه این حزب مخالف نظام ترک کرده بودند.
نقطه‌ی آغاز درگیری، برگزاری جلسه‌ای مخفیانه بین این چهار عضو بوده، در حالی که آنها برنامه‌ای برای اقدام نظامی نداشته‌اند بلکه صرفا مسلح بوده‌اند.