اعمال فشار بر روحانیون اهل سنت؛ محرومیت از سفر به استان های مختلف کشور

امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفتگو با مجله “راه ما” گفته است که بسیاری از علمای اهل‌سنت کشور نمی‌توانند اجازه سفر به سفر به زاهدان را ندارند و همچنین با اعزام روحانیون زاهدان به سایر استان ها مخالفت می شود.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مولانا عبدالحمید امام جمعه و مدیر مدرسه دینی دارالعلوم زاهدان گفت: بسیاری از علمای اهل‌سنت کشور نمی‌توانند به اینجا (زاهدان) بیایند و ما هم نمی‌توانیم نزد آنان برویم.
وی افزود: بنده به‌جز تهران و شهرهای استان سیستان‌وبلوچستان نتوانسته‌ام به استان‌های دیگر سفر کنم، چون حساسیت‌های بی‌جایی موجود است و ممکن است برای مهمان و میزبانان مشکل ایجاد شود.
امام جمعه اهلسنت زاهدان تصریح کرد: به دلیل تنگ‌نظری‌های زیادی که وجود دارد ارتباط علما و نخبگان اهل‌سنت مناطق مختلف کشور با یکدیگر بسیار ضعیف است که باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود. مسئولین باید اجازه دهند علمای اهل‌سنت بیشتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ این هم برای وحدت و هم برای امنیت تاثیرگذار بوده و نشان از امری است که در قانون اساسی تعریف شده است.
گفتنی است که مولانا عبدالحمید علاوه بر عدم اجازه سفر به خارج از بلوچستان اجازه سفر به خارج از کشور را هم ندارد و تا کنون بارها پاسپورت وی ضبط و قرار منع سفر برای وی از سوی ماموران امنیتی صادر شده است.