۴۰هزار نفر در منطقه کمب چابهار فاقد برق و امکانات رفاهی هستند

بیش از ۴۰ هزار نفر در روستای کمب که در حاشیه شهرستان چابهار سکونت دارند فاقد هرگونه امکانات رفاهی زندگی هستند.

به گزارش کمپین فعالان بلوچ، به نقل از چهاربهاران، منطقه حاشیه نشین کمب در حدود ۵ کیلومتری شهرستان چابهار قرار دارد و علاوه براینکه همانند روستاهای دیگر چایهار از حق یا نیاز اولیه خود که همان آب آشامیدنی است تاکنون بی بهره بوده، از نعمت برق هم بی بهره است و مردم این منطقه در گرمای طاقت فرسای چابهار در فصل تابستان از امکانات سرمایشی نمی توانند استفاده کنند.

مشاور اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر در این باره گفت: عدم خدمات دهی به روستای کمب را رئیس شورای حفاظت از اراضی استان گرفته است به این دلیل که مالک این اراضی دولت بوده و در حال حاضر زمین ها با هزینه بسیار کم به مردم فروخته می شود تا از بلاتکلیفی خارج شود.

حامد صالحی افزود: اداره مسکن و شهرسازی طرح عقب نشینی و آزاد سازی معابر و فضاهای خدماتی را برای اجرای پروژه های دستگاههای مجری در اختیار دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح تکمیلی آزاد سازی یک ساله است و در حال حاضر باید همه دستگاههای اجرایی همانند سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده، سازمان زمین و مسکن و شورای تأمین استان تا جایی که امکان پذیر است برای آماده کردن شرایط اولیه و نقطه شروع خدمات رسانی به این محدوده آغاز به کار کنند.

صالحی توصیه کرد: مردم کمب باید همکاری کنند چه در بحث عقب نشینی دیوارها برای آزاد سازی معابر و چه در پرداخت هزینه زمین هایی که به آنها واگذار می شود تا زودتر طرح تفضیلی برای پیاده کردن خدمات رفاهی زندگی مهیا شود.