اعدام ۵ زندانی در کرمانشاه، کرمان و قزوین

1
اعدام ۵ زندانی در کرمانشاه، کرمان و قزوین

حقوق بشر ایران، ۲۷ دی ماه ۱۳۹۵: دو زندانی در کرمانشاه و دو زندانی در قزوین با اتهامات مربوط به مواد مخدر و یک زندانی در کرمان با اتهام قتل عمد به دار کشیده شدند.

بنابه اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز شنبه ۲۵ دی ماه دو زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شدند.

یکی از این زندانیان “سیف الله حسنیان” فرزند ابراهیم، ۳۳ ساله اهل سقز نام داشت. وی ۸ دی ماه ۱۳۸۹ در شهر صحنه (استان کرمانشاه) به همراه ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم کراک و ۱ کیلو ۸۰۰ گرم شیشه بازداشت و ۲۸ خرداد ماه ۱۳۹۱ در دادگاه انقلاب جوانرود از طرف قاضی حکمتی به اعدام محکوم شد.

دومین زندانی اعدام شده “توفیق بهرام نژاد” فرزند قاسم، ۳۱ ساله و اهل جوانرود نام داشت. وی در سال ۱۳۹۱ با اتهامات مربوط به مواد مخدر بازداشت و ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۲ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب کرمانشاه به اعدام محکوم شد.

در گزارشی دیگر به نقل از ایران آنلاین، صبح روز یکشنبه ۲۶ دی ماه یک زندانی که با اتهام قتل عمد در طی یک نزاع خیابانی به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود در زندان شهاب کرمان اعدام شد.

هویت این زندانی “شمس الدین” ۲۳ ساله و زمان ارتکاب قتل وی ۳ سال پیش عنوان شده است.

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، صبح روز یکشنبه ۲۶ دی ماه حکم اعدام ۲ زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند به اجرا درآمد.

اولین زندانی اعدام شده “اکبر. ک” ۳۶ ساله بود که به اتهام حمل و نگهداری ۱۹۴ گرم و ۵۰ سانتی گرم هرویین و ۸۱۷ گرم شیشه به اعدام محکوم شده بود. بنا بر این گزارش وی تابستان ۱۳۹۳ به همراه همسرش در عوارضی شماره ۲ اتوبان قزوین- تهران بازداشت شده بود.

زندانی دوم که اعدام شد “مرتضی. ح” نام داشت که به اتهام شرکت در حمل و نگهداری ۲ کیلوگرم هروئین به اعدام محکوم شده بود.

اعدام زندانیان با اتهامات مربوط به مواد مخدر درحالی طی هفته‌های اخیر شتاب گرفته که بحث بر سر لغو مجازات مرگ برای قاچاقچیان خرده پا در مراجع قانون گذاری ایران در جریان است و پیش از این معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرده بود که اعدام «قاچاقچیان مواد مخدر» در ایران «بازدارنده» نبوده است.