دادکان: مگر جنگ است که نظامی‌ها آمده‌اند؟

«محمد دادکان» رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران، مصاحبه‌ای با روزنامه «قانون» داشته که بیش از تمامی سال‌های اخیر لبریز از رک‌گویی و فاش گویی هایی در مورد مدیریت ورزش ایران است.
دادکان به دستور «محمد علی‌آبادی» از فدراسیون فوتبال ایران کنار رفت و پس‌ازآن فوتبال ایران به دلیل آنچه دخالت سیاست و دولت در ورزش خوانده می‌شد، به حالت تعلیق درآمد. او یک ماه پس از تعلیق فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «دو افتخار در زندگی من هست. یکی کسب نشان لیاقت از محمد خاتمی و یکی برکنار شدن در دولت احمدی نژاد.»
محمد دادکان حالا در گفت‌وگو با روزنامه قانون، پیرامون چرایی عدم حضور دوباره در مدیریت فوتبال ایران گفته است: «سه نفر در فدراسیون فوتبال کاندیدا شدند و هر سه نظامی هستند، مگر می‌خواهیم برویم جنگ کنیم؟ می‌خواهیم فوتبال را جلو ببریم؛ فوتبال یعنی اینکه ملت‌ها باهم آشنا شوند نه اینکه بزنند توی دروازه یکدیگر.»
او پیش از این هم به حضور مردانی از سپاه و نیروی انتظامی در سطوح مختلف مدیریت ورزش ایران اعتراض کرده بود. دادکان سال گذشته در برنامه زنده گفت‌وگوی خبری گفته بود: «هر مدیری که در سپاه و نیروی انتظامی بیکار می‌شود را سراغ فوتبال فرستاده‌اند. اگر اینها خوب هستند، چرا در همان پست‌های نظامی نمی‌مانند؟»
اشاره «محمد دادکان» به حضور مهدی تاج (فرمانده سابق اطلاعات سپاه)، مصطفی آجرلو (سردار سپاه پاسداران و مأمور به نیروی انتظامی) و عزیزالله محمدی (فرمانده سابق سپاه پاسداران) بود. گزینه‌های نهایی ریاست بر فدراسیون فوتبال در اردیبهشت‌ماه امسال، همین سه نفر بودند. دادکان مدعی شده که سردار محمد رویانیان پیش از آن که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس (در دولت احمدی‌نژاد) شود با او تماس گرفته بود. دادکان به قانون گفته است که به رویانیان گفته هم آرزویت را می‌گذاری هم آبرویت را.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران، در اشاره به دخالت‌های سیاسیون در فوتبال ایران، به چگونگی حضور کارلوس کی روش در تیم ملی ایران اشاره می‌کند. دادکان به قانون گفته است: «کی‌روش را آقای رییس‌جمهور قبلی و دار و دسته‌اش آوردند؛ اگر هیچ‌کس نمی‌گوید ولی من می‌گویم؛ نامه او را به‌دست من هم دادند؛ گفتند این گزینه‌های رییس جمهوری برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال است، کدام‌شان را بیاوریم؟ من گفتم این اختیار فدراسیون است، نه رییس‌جمهور.»
دادکان در بخش دیگری از حرف‌هایش پیرامون استعفای کی روش و موجی که این مربی این روزها به راه انداخته می‌گوید: «کی‌روش مدت‌هاست می‌گوید من پیشنهادهای زیادی دارم ولی هیچ‌وقت نمی‌رود چون به ما تعهد دارد؛ کجا برود؟ هر کجا برود جریمه می‌شود؛ بعد هم تا کار به سرانجام نرسیده نباید اجازه بدهیم او برود؛ به او اختیارات زیادی داده‌شده که مشکل فقط همین است.»