بیست روستای راز و جرگلان دسترسی به آب بهداشتی ندارند

بخشدار جرگلان از شهرستان راز و جرگلان گفت که ۲۰ روستا در این بخش دسترسی به آب شرب بهداشتی ندارند. این شهرستان در استان خراسان شمالی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، پولاد نجاهی با اشاره به اینکه بخش جرگلان دارای ۴۶ روستا با ۳۲ دهیاری و ۳۵ شورا است، افزود: “از آنجاییکه روستاها در این استان پراکندگی بسیاری از یکدیگر دارند فقط ۶۵ درصد از روستاها تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند. از سوی دیگر برخی از روستاهای تحت پوشش این شبکه نیز به علت جاری شدن سیل به خصوص در سال ۹۴ با مشکل مواجه شدند و مشکل دسترسی آن‌ها به آب شرب هنوز رفع نشده است”.
وی اظهار کرد: “تعدادی از روستاها به شبکه آب و فاضلاب متصل نیستند اما دارای لوله کشی آب هستند و آب مورد نیاز خود را از چشمه‌های اطراف تامین می‌کنند. حدود ۱۰ روستا دارای لوله کشی هستند و آب شرب مورد نیاز خود را از چشمه‌ها تامین می‌کنند”.
بخشدار جرگلان تصریح کرد: “علاوه بر آن، ۱۰ روستای ۲۰ خانواری نیز در این بخش وجود دارد که دسترسی به آب شرب بهداشتی و لوله کشی ندارند و آب مورد نیاز خود را با گالن و ظروف از چشمه‌ها تامین می‌کنند”.
وی خاطرنشان کرد: “شبکه آب و فاضلاب  روستاهایی همچون بچه دره که بالای ۲۰۰۰ خانوار جمعیت دارند نیز به علت فرسودگی، جوابگو نیست و در طول روز حدود ۶ و یا هفت ساعت آب دارند. شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای حل مشکل تامین آب در روستاها امر آب رسانی با تانکر را انجام می‌دهد و روستاهایی که با مشکل تامین آب هستند این آب را برای ۲۴ ساعت ذخیره سازی می‌کنند”.