اعتصاب غذای فواد رضا زاده زندانی سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر کرج

– فواد رضا زاده زندانی سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر کرج از سه‌شنبه هفته گذشته در اعتراض به عدم اعطای مرخصی علی‌رغم فوت پدرش، در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد رضازاده زندانی سنی‌مذهب در سالن ۲۱ بند ۷ زندان رجایی‌شهر کرج از روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه در اعتراض به عدم اعطای مرخصی علی‌رغم فوت پدرش، در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی دراین‌باره به گزارشگر هرانا توضیح داد: “پدر آقای رضا زاده دوشنبه گذشته دچار سکته قلبی شد. دکترها گفته بودند که نمی‌شود برایش کاری انجام داد و فوت خواهد کرد. آقای رضا زاده با توجه به وخامت حال پدرش نزد مدیریت زندان رفته و تقاضای مرخصی کرده بود که ترتیب اثری داده نشد. بعد از دو روز پدر آقای فواد رضا زاده فوت کرد و دوباره بر خواسته اش مبنی بر اعزام به مرخصی اصرار کرد و گفت باید در این مصیبت پیش خانواده ام باشم.”

این منبع مطلع در ادامه تاکید کرد: “با وعده‌ و وعید به خواسته اش هیچ‌گونه اعتنایی نشد بنابراین این زندانی از روز سه شنبه گذشته در اعتراض به این موضوع و با خواست اعزام به مرخصی در اعتصاب غذا بسر می‌برد.”

لازم به یادآوری است فواد رضازاده زندانی سنی‌مذهب که محکوم به ۵ سال حبس بوده، از ۳ سال و ۵ ماه پیش در زندان به سر می برد.

این زندانی پیش از این نیز در سال ۹۰ بازداشت و متحمل یک‌سال و شش‌ماه حبس شده بود.

لازم به یادآوری است علاوه بر آقای رضا زاده در حال حاضر آرش صادقی، وحید صیادی نصیری، حسین رجبیان، علی شریعتی، امیر (علی) امیرقلی، مرتضی مرادپور دیگر زندانیان عقیدتی هستند که در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برند.