زرتشت احمدی راغب را حمایت کنید!!

وای بر اسیری که ازیادرفته باشد. اسیران گرفتار در چنگال بی‌قانونی را فراموش نکنیم. شگفتا که فریاد آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی که همگی… زرتشت احمدی راغب را حمایت کنید!!

وای بر اسیری که ازیادرفته باشد. اسیران گرفتار در چنگال بی‌قانونی را فراموش نکنیم. شگفتا که فریاد آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی که همگی فعالیت‌های انسانی و در چارچوب قانون داشته‌اند، باشید و از دستگاه امنیتی و قضایی بخواهی که فعالان مدنی و صنفی و معلمان دلسوز میهن را زندانی نکنند و آن‌هایی که زندانی هستند آزاد گردند، آنگاه همان نهادها برایت حکم زندان صادر کنند! (زرتشت احمدی راغب)

همان‌طور که می‌دانید  صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه، زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، در منزل شخصی‌اش در شهریار توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت و روز بعد در یک تماس تلفنی کوتاه به خانواده‌اش خبر داد که دربند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

یک منبع نزدیک به خانواده احمدی دراین‌باره گفت: از روز دوشنبه خانواده زرتشت هیچ اطلاعی از وضعیت او نداشته و در نگرانی به سر ‌می‌برند.

این فعال مدنی پیش‌ازاین نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی داشته است.

مورخ ۲۷ بهمن‌ماه سال ۹۴ شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار، زرتشت احمدی را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقادآمیز در فیس‌بوک شخصی‌اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.

76

آقای احمدی راغب، پرونده دیگری نیز در ارتباط با شرکت در تجمعات اعتراضی مسالمت‌آمیز دارد، وی دوم آذرماه سال گذشته به همراه تعداد دیگری از فعالین مدنی در تجمعی مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد. وی با قرار کفالت در شانزدهم آذرماه از بابت پرونده مذکور آزادشده بود.

این واژه براندازی را اصلاً نمی‌دانم یعنی چه؛ اما آنچه را که می‌دانم این است که ما خواهان حکومتی هستیم عادل، حکومتی منصف و حکومتی که در خدمت مردم باشد،‌حکومتی که فقط در شعار از دموکراسی دم نزند. آیا حکومت امروز ایران دارای چنین خصوصیاتی هست یا خیر، آیا مردم می‌توانند در انتخابات مختلف به آن‌کسی که دلشان می‌خواهد رأی بدهند یا یک هیئت منتخبی ا ز سوی یک نفر؟ آیا اساساً درست است که یک انسان بتواند در سرنوشت٨٠ میلیون انسان این‌قدر تأثیر داشته باشد و ما حکومتی می‌خواهیم که مردم در آن سرنوشتشان دست خودشان باشد، این حکومت این ویژگی را دارد یا خیر؟ به نظر شخص شما آیا در حکومت جمهوری اسلامی سرنوشت دست مردم است؟

ما با حمایت از خواسته‌های حقوقی و قانونی زرتشت احمدی راغب  از تمامی سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر، رسانه‌های جمعی، فعالان مدنی و سیاسی؛ واکنش مناسب و اقدام فوری نسبت به پرونده ناعادلانه زرتشت احمدی راغب  را خواستاریم. ما امیدوار هستیم همگان نسبت به بیانیه جهانی حقوق بشر، کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های الحاقی آن مسئولانه رفتار کرده و با پرهیز کردن از بی‌عملی و سکوت اختیار کردن‌های مصلحتی، هدف والای انسانی دفاع از حقوق بشر را بدون تبعیض عملی کنند

ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻣﯽ وجدان‌های ﺑﯿﺪﺍﺭ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ می‌کنم ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ به‌کارگیرند ﺗﺎ زرتشت احمدی راغب گرامی  و همه‌ی زندانی‌های ﻋﻘﯿﺪﺗﯽ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺗﺤﻘﻖ خواسته‌های ﻣﺸﺮﻭﻉ ﺧﻮﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺁﺯﺍﺩ ﮔﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﮊﯾﻢ ﻧﺠﺎﺕ ﯾﺎﺑﻨﺪ…

زرتشت یک مرد عاشق وطنش هست که تلاش می‌کند برای پیشرفت کشورش و ازاین‌جهت خود را فعال مدنی می‌داند.

زرتشت گرامی ما تا آخرین لحظه در کنار شما هستیم و به بودن شما افتخار می‌کنیم.

به امید این‌که نظام جمهوری اسلامی  در صدور حکم شما تجدیدنظر کنند و آبروی را به قوه قضائیه خود برگردانند.

٣٠آبان ماه٩۵

احسان فتاحی

روزنامه نگار و فعال حقوق بشر