پنج شاگرد زندانی محمدعلی طاهری در نامه‌ ای به دادستان، خواستار آزادی استاد خود شدند

پنج تن از شاگردان زندانی محمدعلی طاهری زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، طی نامه‌ای به جعفری دولت آبادی دادستان تهران، خواستار آزادی محمدعلی طاهری از زندان و خروج وی از سلول‌های بند امنیتی دو الف زندان اوین شدند.

متن این نامه ، به شرح زیر است:

جناب آقای جعفری دولت آبادی،
با سلام و احترام،

به استحضار آن مقام محترم قضایی می‌رساند اینجانبان فهیمه اعرفی، آمنه جابری، زهرا راستگو، لیلا جعفری، لیلا سبزعلی جماعت مطلع شده‌ایم که استاد محترم جناب آقای محمد طاهری دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

چنانچه حضرتعالی مستحضرید استاد محترم قریب به ۵ سال و نه ماه است که در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

قابل ذکر است که ایشان به دلیل عدم برخورداری از حقوق مصرح در قانون اساسی و قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران بارها دست به اعتصاب غذا زده‌اند که همین امر موجب در معرض تهدید قرار گرفتن سلامتی ایشان شده است.

جناب آقای طاهری طبق حکم صادره توسط دادگاه به ۵ سال زندان محکوم شده بودند، که مدت حبس ایشان بهمن ۹۴ به پایان رسیده و حتی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، مجازات مالی ایشان نیز پرداخت شده است.

لذا از آن تاریخ به این‌سو مشخص نیست طبق کدام حکم و مجازات قانونی و صادره از کدام دادگاه قضایی، چنین رفتاری با ایشان صورت می‌گیرد.

جناب آقای دادستان!

ما ۵ زن زندانی در زندان اوین از حضرتعالی تقاضای عاجل داریم به دلیل اعتصاب غذای جناب آقای طاهری و نگرانی عمیق ما از وضعیت جسمانی ایشان و بلاتکلیفی و نامعلوم بودن وضعیت پرونده ایشان، به درخواست ما رسیدگی فرمایید:

۱- ما خواهان رفتار مطابق با قانون اساسی و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران و اعلامیه جهانی حقوق بشر که به موجب ماده ۹ قانون مدنی به منزله قوانین لازم اجرای کشور است، با استاد محترم می باشیم.

۲- ما به نگهداری جناب آقای طاهری در سلول‌های بند امنیتی ۲ الف معترض بوده و خواهان خروج هر چه سریع‌تر ایشان از سلول‌های بند امنیت هستیم.

۳- ما نگران وضعیت سلامتی استاد محترم هستیم و درخواست می‌کنیم ایشان به پزشکان معالج و امکانات پزشکی لازم دسترسی داشته باشند.