نماینده تهران: در موضوع نرگس محمدی پیگیر خواسته‌ها هستیم/ قوه قضاییه نظرش را داده اما نمایندگان حرف دارند

کلمه – گروه خبر: رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد با اصحاب رسانه بجای متخلفان پرونده املاک نجومی، نسبت به بذل و بخشش املاک عمومی به مدیران شهرداری تهران انتقاد کرد. پروانه سلحشوری همچنین از وجود فساد اداری گسترده که در سطح مختلف ریشه دوانده ابراز تاسف کرده و با تاکید بر ادامه پیگیری موضوع حکم ۱۶ ساله برای نرگس محمدی، نسبت به حل این مشکل ابراز امیدواری کرد.
این نماینده مردم تهران با اشاره به پاسخ منفی سخنگوی قوه قضاییه به نامه تعدادی از نمایندگان درخصوص لزوم آزادی نرگس محمدی گفته این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و پس از دستیابی به نتیجه در این خصوص صحبت خواهیم کرد.
پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره نفوذ و گسترش فساد اداری در بخش‌های مختلف اعلام کرد: متاسفانه فساد اداری در سطوح مختلف ریشه دوانده و آن‌چنان که مستحضر هستید اختلاس‌های مختلف همچون اختلاس ۳ هزار میلیاردی در تاریخ نظام بانکی کشور بی‌نظیر بود و حتی در جهان نیز کمتر شاهد این حجم از فساد مالی بودیم.
انتقاد از برخورد با اصحاب رسانه به‌جای متخلفان پرونده املاک شهرداری
او با انتقاد از موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران گفت: متاسفانه شاهد بودیم که املاک عمومی به‌راحتی با تخفیف‌های بالا به مدیران شهرداری تهران واگذار شد و املاک مردم بذل و بخشش شده و بجای برخورد جدی با مختلفان در جهت ریشه‌کن کردن خطر فساد، با اصحاب رسانه برخورد می‌شود و افرادی همچون یاشار سلطانی را بازداشت می‌کنند.
عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از اتخاذ سیاست‌های مدیریتی واحد، اعلام کرد: متاسفانه در حوزه‌های فرهنگی هر روز شاهد تصمیم‌گیری جدید هستیم و با اعمال سلیقه مدیران، نظم حاکم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.
لزوم اتخاذ سیاست‌های یکپارچه در حوزه فرهنگ
او گفت: درصورتی که یک مدیر قادر به تصمیم‌گیری نباشد و صرفاً به اجرای دستورهایی که از بیرون از آن مجموعه صادر می‌شود، بپردازد به مشکل برخواهیم خورد و درخواست ما این است که با اتخاذ سیاست‌گذاری واحد، مدیریت را به مدیران رسمی هر حوزه واگذار کنیم.
انتقاد از عدم استفاده از زنان توانمند در سطوح کلان مدیریتی
رییس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات گروه‌های مختلف اجتماعی، بر لزوم بکارگیری از زنان در سطوح بالای مدیریتی تاکید کرد و گفت: در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار استفاده از توانمندی‌های زنان در سطوح کلان مدیریتی شدیم؛ چرا که باوجود این‌که در کشور، زنان توانمند بسیاری با سابقه اجرایی درخشان داریم، متاسفانه از این توانایی‌ها به‌خوبی استفاده نمی‌شود.
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران اعلام کرد: کمتر از ۴درصد از مدیریت سیاسی کشور در اختیار زنان است که آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است و با توجه به این‌که افزایش تصاعدی آمار زنان تحصیلکرده و پیشی‌گرفتن تعداد دانشجویان دختر نسبت به پسران، این آمار باید رشد یافته و سهم زنان از مدیریت کشور افزایش یابد.
لزوم توجه به اهمیت ورزش بانوان
او همچنین با اشاره به اهمیت بحث ورزش بانوان خاطرنشان کرد: ورزش نه‌تنها با سلامتی جسمی، بلکه با سلامتی روحی در ارتباط است و درصورتی که بتوانیم ورزش زنان را در جامعه نهادینه کنیم، قادر به نهادینه کردن فرهنگ در جامعه خواهیم بود.
انتقاد از بی‌توجهی به خروج سرمایه‌های انسانی از کشور
سلحشوری همچنین بر اهمیت توجه ویژه به جوانان تاکید کرد و گفت: متاسفانه هنگامی که نوبت به شکوفایی جوانان می‌رسد، به‌دلیل مشکلات فراوان در بحث اشتغال شاهد خروج گسترده استعدادهای جوان از کشور هستیم و متاسفانه باوجود این‌که بیشترین آسیب‌ها و ضرر و زیان را از ازدست‌دادن سرمایه‌های انسانی می‌بینیم اما از آن‌جا که آمار و ارقام دقیقی در این رابطه وجود ندارد، این مسئله کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد.
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم یادآور شد: متاسفانه کسانی که عاشق خدمت به وطن هستند، به دلیل عدم فراهم بودن شرایط ناچار به ترک کشور می‌شوند و درصورتی که بتوانیم شرایط را برای فعالیت این نیرو‌ها در کشورمان مهیا کنیم، قطعاً شاهد بازگشت این عزیزان به کشور خواهیم بود.
اعتراض صنفی حق همه گروه‌های اجتماعی است
رییس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر لزوم حل مشکل زندانیان فرهنگی اعلام کرد: کسی نباید بخاطر اعتراض صنفی زندانی شود؛ چرا که اعتراض صنفی حق همه گروه‌های اجتماعی است و درصورتی که بخواهیم حق اعتراض و شکایت صنفی را از مردم بگیریم، چه راهی پیش روی آن‌ها خواهد بود.
او ادامه داد: به هر حال این افراد، شهروندان این کشور هستند و ما وظیفه داریم که به گلایه‌های آن‌ها توجه کنیم و به شکایت‌های آن‌ها رسیدگی کنیم.
ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل نرگس محمدی
عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به پاسخ منفی سخنگوی قوه قضاییه به نامه تعدادی از نمایندگان درخصوص لزوم آزادی نرگس محمدی گفت: حتماً این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و ان‌شاءالله پس از دستیابی به نتیجه در این خصوص صحبت خواهیم کرد.
سلحشوری در پایان تصریح کرد: به هر حال قوه قضاییه هم نظر خود را مطرح کرده و نمایندگان نیز صحبت‌هایی دارند و باتوجه به این‌که به‌عنوان نماینده مردم وارد شدیم، قطعاً خواسته‌های خود را مطرح می‌کنیم و امیدواریم پاسخی مطلوب دریافت کنیم.