مشکلات روزافزون بند زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر

 zendan
با شروع فصل سرما زندانیان سنی‌مذهب زندان رجایی‌شهر کرج در سالنی نسبتا ایزوله با درها و پنجره‌های غیر استاندارد و عدم وجود سیستم گرمایشی مناسب شب‌های سردی را پشت‌سر می‌گذارنند. این مشکل تحمل حبس را بخصوص برای چندین زندانی بیمار این سالن دشوارتر کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درحال حاضر حدود ۵۰ زندانی سنی‌مذهب در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شوند که با شروع فصل سرما در این سالن، وضعیت دشواری پیدا کرده اند.
سیستم گرمایشی این سالن که قاعدتا باید رادیاتوری باشد صرفا به شکل لوله‌هایی که قرار است از داخل آن آب گرم عبور کند در آمده است، سیستمی که با توجه به عدم راه اندازی کامل موتورخانه تاثیری در گرمایش این سالن ندارد، این مشکل به دلیل نسبتا متروکه بودن بند و وجود درها و پنجره‌های کهنه و غیر استاندارد بصورت مضاعف به دشواری های زندانیان افزوده است.
از سوی دیگر، نه تنها مسئولین زندان اجازه خرید وسایل گرمایشی توسط زندانیان را نمی‌دهند، بلکه پیش‌ از این در بازرسی‌های گارد زندان، دو شوفاژ برقی متعلق به زندانیان ضبط شده است.
لازم به ذکر است در این سالن چندین زندانی بیمار نیز نگهداری می‌شوند که از بیماری‌های کلیه، دیسک و لگن رنج می برند و با توجه به مشکل سرما، تحمل حبس برای آن‌ها بسیار دشوارتر از دیگر زندانیان شده است.
پیش‌تر هرانا در گزارشی اجمالی از آخرین وضعیت ۵۱ زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج، به شرح اطلاعات احکام و آمار این زندانیان پرداخته است.