سوریه/سلیمانی و پوتین؛ ورود دادگاه بین المللی

13935099_167883886954425_234669809777466477_n

وزیر امور خارجۀ فرانسه امروز اعلام کرد که این کشور از دادستان «دیوان بین المللی کیفری» خواهد خواست در بارۀ جنایات جنگی رخ داده در سوریه تحقیق کند.
به گزارش رادیو فرانسه، این مقام فرانسوی هشدار داد ارجاع شکایت از سوی پاریس «همۀ کسانی را که در رویدادهای جاری در سوریه دست دارند در بر می گیرد.»
وزیر امور خارجۀ فرانسه تاکید کرد که وقوع جنایات جنگی در سوریه انکار ناپذیر است و دیوان بین المللی کیفری در این زمینه باید مسئولیت ها را روشن کند».
پیش از او، رئیس جمهوری فرانسه، هشدار داده بود که «مرتکبین جنایات جنگی در حلب باید پاسخگوی اقدامات خود و از جمله در برابر دیوان بین المللی کیفری باشند»
دیدار فرستاده پوتین با مشاور عالی خامنه ای
روز دوشنبه ۱۹ مهرماه با الکساندر لاورنتی اف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه که سفری یکروزه را به تهران انجام داده است دیدار و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و به ویژه سوریه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
به گزارش ایلنا، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در ابتدای این دیدار پیام پوتین رئیس جمهور روسیه به مقام معظم رهبری را تسلیم دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور بین الملل کرد.
او در خصوص مسایل منطقه‌ای و بین المللی به ویژه سوریه بر روابط پایدار، راهبردی و همه جانبه تاکید کرد.
ولایتی در این دیدار با اشاره به اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران برای روابط استراتژیک و راهبردی با روسیه قائل است گفت: روابط مستحکم، استراتژیک و راهبردی دو کشور در ایجاد صلح و ثبات منطقه‌ای و حل و فصل موضوعات بسیار مهم است و هر روز نقش چنین رابطه‌ای در منطقه و عرصه بین الملل نمایان‌تر می‌شود.
مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با اشاره به مسائل سوریه و اهمیتی که هماهنگی و همکاری ایران و روسیه در این زمینه دارد افزود: ایران و روسیه متحدان اصلی دولت و ملت سوریه هستد و همین همکاری‌های توانست نقش مهمی را در تحولات منطقه و پیروزی‌های اخیر ملت و دولت سوریه به دنبال داشته باشد .