ضرب و شتم احسان مازندرانی در هشتمین روز از اعتصاب غذا

احسان مازندرانی
احسان مازندرانی، روزنامه نگار محبوس در زندان اوین، در هشتمین روز از اعتصاب غذا از سوی افسر نگهبان مورد ضرب وشتم قرار گرفت.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احسان مازندرانی، روزنامه نگار زندانی که از اول مهرماه اقدام به اعتصاب غذا کرده است، روز پنجشنبه هشتم مهرماه از سوی افسر نگهبان، هوشنگ افشار، مورد ضرب وشتم قرار گرفت.
از وضعیت جسمانی این روزنامه نگار در بند تا زمان انتشار این خبر اطلاعی به دست نیامده است.
لازم به ذکر است؛ احسان مازندرانی اعلام داشته که تا رسیدن به خواسته اش به اعتصاب خود ادامه خواهد داد. آقای مازندرانی پیش تر با انتشار نامه ای ضمن اعلام اعتصاب غذا خواستار «تشکیل کمیته حقیقت یاب» درباره بازداشت او و چهار روزنامه نگار دیگر، «برخورد قانونی با عوامل فریب» افکار عمومی درباره پروژه موسوم به «نفوذ»، آزادی از زندان با توجه به سپری شدن یک سوم دوره محکومیت، شده بود.
احسان مازندرانی، عیسی سحرخیز، سامان صفرزایی و آفرین چیت‌ساز، چهار روزنامه نگار زندانی، ۱۱ آبان ۹۴ دستگیر شدند.
اطلاعات سپاه پاسداران این روزنامه‌نگاران را متهم کرده که «اعضای یک شبکه نفوذی دولت‌های غربی» هستند اما علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علی مطهری نماینده تهران این نظر را تأیید کرده بودند که هدف از این بازداشت‌ها «تسویه حساب سیاسی» بوده است.
احسان مازندرانی در دادگاه اولیه به هفت سال زندان محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به دو سال کاهش پیدا کرده است.