اعزام تیم بازرسی از حجاب پرستاران به بیمارستان‌ها؛ تشکیل بیش از ۳۲۷۰ پرونده‌ «خلاف عفت» در تهران

پرستار

“دادستان عمومی و انقلاب تهران” از “وزارت بهداشت” خواست تا زمینه را برای اعزام یک تیم قضایی به بیمارستان‌ها برای بازرسی از وضعیت پوشش و حجاب پرستاران فراهم کند

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از تقاطع، عباس جعفری دولت‌آبادی در جریان نشست روز چهارشنبه (۳ شهریور-۲۴ آگست) خود خواهان آن شد که «وزارت بهداشت در پیگیری خبر منتشرشده مبنی بر پرداخت حق آرایش به پرستاران برخی بیمارستان‌های خصوصی، تیمی را برای بازرسی وضعیت پوشش و حجاب پرستاران به بیمارستان‌ها اعزام نماید».

جعفری دولت‌آبادی در عین حال از پلیس خواست با اجرای «آمایش میدانی» در حوزه‌ فعالیت‌ گشت‌های موسوم به «ارشاد»، در یک دوره زمانی دو ماهه «علت گرایش زنان بدحجاب به پوشش‌های نامناسب» را بررسی کند و نتیجه را به دادستانی ارائه نماید.

دادستان تهران هم‌چنین خواستار اجرای دستور خود در خصوص توقیف خودروهایی شد که «راننده یا سرنشین آن کشف حجاب کرده است».

در همین نشست، فریدون امیرآبادی فراهانی، سرپرست «دادسرای ارشاد» از تشکیل بیش از ۳۲۷۰ پرونده‌ی در این دادسرا در پنج ماه نخست امسال خبر داد و گفت که ۱۴۴۰ پرونده در خصوص «فروش و توزیع لباس‌های خلاف عفت عمومی»، «۱۰۶۶ فقره در موضوع مصرف مسکر» و «۷۶۷ پرونده، مربوط به رابطه نامشروع» بوده است.

این مقام دادستانی تهران مدعی شد که «۶۰ درصد روابط نامشروع از طریق فضای مجازی برقرار شده است».

به نوشته‌ی خبرگزاری “میزان”، «دادسرای ارشاد» که در خیابان بخارست تهران واقع شده، مسوولیت «برخورد با جرایم منافی عفت، خرید و فروش و توزیع مشروبات الکلی و محصولات فرهنگی مستهجن و مبتذل» را بر عهده دارد.