دهم شهریور ماه؛ برگزاری دادگاه برای حشمت الله طبرزدی

حشمت طبرزدیدادگاه حشمت الله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران، در تاریخ دهم شهریور ماه ۱۳۹۵، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طبق ابلاغیه یی که وکیل حشمت طبرزدی در روز یکشنبه ۳۱ مردادماه دریافت کرده است، حشمت طبرزدی جهت رسیدگی به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” در روز دهم شهریور ماه ۱۳۹۵ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب محاکمه خواهد شد.

گفتنی است که فعالیت‌هایی مانند راه اندازی کمپین حقوق بشری در زندان رجایی شهر و کمپین معیشت و دیگر فعالیت‌های وی به عنوان دلایل اتهامات ایشان در کیفرخواست مطرح شده است.

این فعال سیاسی، پیش تر، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه بازداشت و روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه با قرار تودیع وثیقه۲۰۰ میلیونی تومانی تا زمان تشکیل دادگاه از زندان اوین آزاد گردید.

نیروی امنیتی وابسته به وزارت اطلاعات با پرونده‌سازی برای این فعال سیاسی که بعد از آزادی خود در فعالیت‌های کاملاً مدنی به مبارزه با فقر بر خواسته بود، خواستار توقف فعالیت‌های وی شده‌اند.

حشمت‌الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران که سابقه چندین بازداشت و حبس را دارد، آخرین بار در سال ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید. وی پس از ۵ سال و نیم حبس در زندان رجایی شهر کرج، در آبان ماه سال جاری از زندان آزاد شد.

این روزنامه‌نگار پیش‌تر مدیرمسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده

Reza Amiri