صدور حکم هفده سال و نیم حبس تعزیری برای دو فعال سیاسی در اهواز

جابر سخراوى و مهدى خانى پور
جابر سخراوى و مهدى خانى پور، فعالان سیاسی اهل شهر اهواز، از سوی شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر اهواز به ریاست قاضی سعید کوشا به جمعا ۱۷ سال و نیم حبس محکوم شدند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جابر سخراوى و مهدى خانى پور که پیش تر به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» از طریق محاربه از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب جمعا به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر با کاهش حکم اولیه، به ترتیت به ۱۲ سال و شش ماه حبس تعزیری و پنج سال حبس تعزیری محکوم گشتند.
گفتنی است که هم زمان با برگزاری دادگاه این دو فعال سیاسی، ۹ تن دیگر نیز به نام های على خنافره، اسماعیل رحیمیان، رسول دحیماوى، ابراهیم دحیماوى، على بیت سیاح، عارف صرخى، عبدالکاظم حیدری،شکرالله صخراوى و محمد خانى پور، در شعبه ۱۶ دادگاه تجدید نظر اهواز محاکمه شده اند اما تا کنون حکم آنان ابلاغ نگشته است.
جابر سخراوى، از اهالى شهر اهواز و مهدى خانى پور، از اهالى روستاى تلبومه در شمال اهواز، در تاریخ چهارم فروردین ۱۳۹۳ توسط اداره اطلاعات بازداشت شدند و به مدت ۳ ماه در بازداشت‌گاه اداره‌ی اطلاعات تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفتند. این دو تن بعد از پس از بسته شدن زندان کارون، هم اکنون در زندان شیبان محبوس می باشند.
شایان ذکر است که جابر سخراوى که از تومور مغزى رنج مى‌برد، به علت شکنجه‌های اعمالی در زمان بازداشت دچار فلجی سمت راست بدن شده و هم اکنون در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می برد.