وزارت اطلاعات از ادامه سفر مولوی نقشبندی در خراسان جلوگیری کرد

 

امام جمعه اهل سنت راسک که در سفری استعلاجی و دیدار با علمای خراسان در مشهد به سر می برد از سوی وزارت اطلاعات از ادامه سفر منع شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ وزارت اطلاعات مشهد با احضار مولوی فتحی محمد نقشبندی با اخذ تعهد کتی تحت فشار از وی خواسته است هر چه زودتر مشهد را ترک کند و بار دیگر “نه برای معالجه” و نه قصد دیگری به آنجا سفر نکند.
یک منبع مطلع در این باره گفت: “مولوی نقشبندی مدتی است که بخاطر معالجه بیماری های که در مدت زندان به آن دچار شده سفری به مشهد داشت که در ضمن آن از تعدادی با تعدادی از علمای اهل سنت دیدار کرده است”
این منبع افزود: “اما وزارت اطلاعات مشهد صبح امروز با احضار او به ستاد خبری تحت فشار از وی تعهد کتبی گرفته است که بار دیگر به هیچ دلیلی به مشهد سفر نکند حتی برای معالجه”
این منبع از علت این اقدام وزارت اطلاعات صرفا ابراز تعجب کرد.
مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه اهل سنت راسک است که پیش از این بیش از 3 سال به اتهام های غیر موجه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و زندان مرکزی زاهدان زندان بوده است.
وی اما پس از لغو احکام توسط دیوان عالی کشور و علیرغم پافشاری وزارت اطلاعات بر صدور احکام مجدد اما به قرار وثیقه 5 میلیاردی از زندان آزاد شد.
چند روز پیش از این جمعی از ماموران امنیتی در پشتیبانی از مردی که اخیرا مدعی مالکیت بخشی از زمین مدرسه ‫#‏مولوی_نقشبندی‬ به نام ‫#‏مفتاح_العلوم‬ راسک شده است وارد مدرسه شده بودند.
منابع نزدیک به این روحانی اهل سنت از فشارهای مختلف و “نا متعارف” به خانواده و اطرافیان وی خبر داده اند.

df4cd83a7afb42155e20ead9e0eed213_L