ضرب و شتم زندانیان اعدامی محبوس در انفرادی های رجایی شهر

ضرب و شتم زندانیان اعدامی محبوس در انفرادی های رجایی شهر

 [divider]
zarb-o-shatm-kotak-dargiri-shoresh
دقایقی پیش زندانیان سنی مذهب محکوم به اعدام که در سلولهای انفرادی بند سپاه پاسداران در زندان رجایی شهر کرج به سر می برند پس از اطلاع از اعدام تعداد پر شماری از هم بندیان خود با سر دادن شعار دست به اعتراض زدند، این زندانیان که با دستبند و پابند در سلولهای انفرادی نگهداری میشوند مورد ضرب و شتم مامورین زندان قرار گرفتند. همزمان زندانیان اندرزگاه ۷ دست به اعتصاب غذا زده اند، صدای آژیر خطر در زندان به گوش می رسد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۳۶ زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام روز گذشته به سلولهای انفرادی بند سپاه پاسداران در زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند، سحرگاه امروز بین ۱۰ تا ۲۹ تن از آنان بدون طی تشریفات از جمله اجازه آخرین دیدار با خانواده ها به چوبه دار آویخته شدند.
سایر زندانیان در امان مانده از اعدام که با دستبند و پابند همچنان در سلولهای انفرادی این بند نگهداری میشوند دقایقی پیش با اطلاع از اجرای احکام هم بندیان خود با سر دادن شعار دست به اعتراض زدند، این اعتراض با واکنش خشونت آمیز نگهبانان زندان و ضرب و شتم زندانیان معترض همراه شد.
از تعداد دقیق زندانیان در امان مانده از اعدام اطلاع دقیقی در دست نیست، همچنین مشخص نیست چرا این زندانیان همچنان با دستبند و پابند در سلولهای انفرادی بند سپاه نگهداری میشوند.
همزمان زندانیان سنی مذهب اندرزگاه ۷ این زندان به نشانه اعتراض به اعدامها و همبستگی با خانواده های قربانیان دست به اعتصاب غذا زده اند.
در زمان تنظیم این گزارش درهای سالن ها بسته است و صدای آژیر خطر در زندان به گوش می رسد، سلیمان پیروتی یکی از زندانیان که اخیرا به خاطر سکته قلبی به بیمارستان منتقل شده بود دچار وخامت حال شده است با اینحال به دلیل شرایط امنیتی زندان مسولین از خارج کردن وی از بند و انتقال به مرکز درمانی سر باز می زنند.
جو زندان به شدت متشنج گزارش می شود.
لازم به یادآوری است سحرگاه امروز حکم اعدام تعداد پرشماری از زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج اجرا شد. خانواده های زندانیان از روئیت اجساد اعدام شدگان در پزشکی قانونی کهریزک خبر می دهند.
ﮐﺎﻭه ﻭﯾﺴﯽ، ﺑﻬﺮﻭﺯ ﺷﺎﻧﻈﺮﯼ، ﻃﺎﻟﺐ ﻣﻠﮑﯽ، ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪﯼ، ﮐﺎﻭه ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﺁﺭﺵ ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﻭﺭﯾﺎ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﻓﺮﺩ، ﮐﯿﻮﺍﻥ ﻣﻮﻣﻨﯽ ﻓﺮﺩ، ﺑﺮﺯﺍﻥ ﻧﺼﺮﺍﻟﻠﻪ ﺯﺍﺩﻩ، ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﻣﺎﺷﺘﯽ، ﭘﻮﺭﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪﯼ، ﺍﺣﻤﺪ ﻧﺼﯿﺮﯼ، ﺍﺩﺭﯾﺲ ﻧﻌﻤﺘﯽ، ﻓﺮﺯﺍﺩ ﻫﻨﺮﺟﻮ، ﺳﯿﺪ ﺷﺎﻫﻮ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻤﯽ، ﻣﺤﻤﺪ ﯾﺎﻭﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﺑﻬﻤﻦ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﻣﺤﻤﺪ ﻏﺮﯾﺒﯽ، ﻓﺮﺷﯿﺪ ﻧﺎﺻﺮﯼ، ﻣﺤﻤﺪﮐﯿﻮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻤﯽ، ﺍﻣﺠﺪ ﺻﺎﻟﺤﯽ، ﺍﻣﯿﺪ ﭘﯿﻮﻧﺪ، ﻋﻠﯽ ﻣﺠﺎﻫﺪﯼ، ﺣﮑﻤﺖ ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﻋﻤﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻬﯽ، ﺍﻣﯿﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩﯼ، عبدالرحمان سنگانی و سید جمال سید موسوی، ۲۹ نفر از زندانیان اهل سنت محبوس در زندان رجایی‌شهر هستند که حکم اعدام‌شان به دایره اجرای احکام رفته است.
همچنین حکم اعدام هفت تن دیگر محبوس در این زندان یعنی قاسم آبسته، داود عبداللهی، کامران شیخه، خسرو بشارت، ایوب کریمی، انور خضری و فرهاد سلیمی هنوز در دیوان‌عالی کشور در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.
لازم به ذکر است کاوه شریفی یکی از این زندانیان در حالی که بخاطر سکته قلبی در بیمارستان خارج از زندان بستری بود از آن مرکز درمانی به قرنطینه زندان و سپس سلولهای انفرادی منتقل شد.
روز گذشته دست‌کم با بیست‌ویک خانواده زندانی از سوی زندان تماس گرفته شده است. به این خانواده‌ها گفته شده برای ملاقات آخر به زندان بیایید.
گفته می‌شود هواخوری های این سالن و بندهای مرتبط آن از صبح دیروز به بهانه «آماده باش بودن» زندان باز نشده بود و مدیریت بخشی از زندان در اختیار نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفته بود.
این یورش بی سابقه و انتقال غیرمعمول زندانیان جهت اجرای حکم اعدام، درست چند روز پس از پخش فیلم اعترافات تنی از آنان تحت عنوان “در عمق تاریکی” صورت گرفته است.
فیلم مورد اشاره ماه گذشته با حضور عوامل صدا و سیما در بند این زندانیان تهیه شده بود.
نهادهای قضایی عمده این افراد را به عضویت در گروه اسلامگرای “توحید و جهاد” متهم می کنند و مدعی هستند این افراد و گروه مذکور در عملیات های بمب گذاری، ترور، سرقت دست داشته اند، ادعایی که بصورت مشخص عمده این زندانیان آن را رد می کنند و محکومیت ها را به دلیل باورهای مذهبی خود می خوانند.