عدم پیگیری پرونده آرش صادقی باگذشت دو ماه از شروع حبس/ فشار بر زندانی

آرش صادقی
باگذشت نزدیک به دو ماه از آغاز حکم غیرقانونی آرش صادقی، همچنان ماده ۱۳۴ اعمال نشده و اقداماتی جهت فشار مضاعف بر این زندانی انجام‌گرفته است.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مسئولین زندان اوین جهت فشار بر این زندانی از تحویل وسایل شخصی آرش صادقی، زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین که در تاریخ سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۹۵ درحالی‌که جهت پیگیری وضعیت پرونده خود به دادسرای شهید مقدس واقع در زندان اوین مراجعه کرده بود بازداشت شد، خودداری می‌کنند.
همچنین مسئولین قضایی از اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی خودداری کرده‌اند و تاکنون هیچ رسیدگی به پرونده این فعال سیاسی و محروم از تحصیل نشده است.
در همین حال گلرخ ایرایی (ابراهیمی) از مسئولین درخواست بازبینی حکم ۶ سال خود و حکم ۱۹ سال همسرش را کرده است.
آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند.
پیش‌تر نیز در جریان مراجعه مأموران امنیتی به خانه مادر آرش صادقی برای بازداشت پسرش در سال ۱۳۸۹، مأمورین با واردکردن ضربه‌ای به سر مادر وی باعث خونریزی مغزی شده که مادر این فعال دانشجویی پس از چند روز بستری بودن در بیمارستان درگذشت. لازم به توضیح است، پزشک بیمارستان علت مرگ را ایست قلبی تشخص می‌دهد اما باگذشت چهار ماه پس از مرگ، پزشک قانونی علت مرگ را «اصابت سر به شی‌ء سخت» اعلام کرده است که باعث خونریزی داخلی و بعد ایست قلبی شده است.