با شکلیک مستقیم ماموران انتظامی دو کولبر کشته و سه تن دیگر به شدت زخمی شدند

kolbar
 برهان علم هولو و مصطفی مهرپور دو کولبر کرد در مرز چالدران درپی شلیک مستقیم نیروهای انتظامی کشته شدند. در این حادثه سه شهروند کولبر دیگر نیز به شدت زخمی شده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با شکلیک مستقیم مامورین انتظامی پنج کولبر کرد اهل روستاهای شوط، چالدران و ماکو کشته و زخمی شدند.
یک منبع نزدیک به این کولبران با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “این شهروندان برای امرار معاش در حال کولبری بودند که توسط مامورین نیروی انتظامی در مرز چالدران کشته و زخمی شدند.”
این منبع مطلع نام کشته شدگان را «برهان علم هولو و مصطفی مهرپور» عنوان کرد و افزود: “با شلیک مستقیم مامورین نیروی انتظامی این دو تن کشتە و سە شهروند دیگر به شدت زخمی شدند. همگی از اهالی روستاهای شوط، چالدران و ماکو بودند.”
کولبران (حمل کنندگان) به کارگران مرزی گفته می‌شود که برای کسب درآمد زندگی خود مجبور به حمل اجناسی می‌شوند. کولبران بیشتر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه مشغول به کولبری هستند. آن‌ها از روی ناچاری و در قبال دست‌مزد ناچیز اقدام به حمل و ورود کالای خارجی از نقاط غیر رسمی گمرکی می‌کنند.
به این ترتیب که کالای مورد نظر طبق تعریف دولت ایران قاچاق محسوب می‌شود بر روی پشت این شهروندان و یا از طریق حمل با حیوان بارکش از مناطق صعب العبور مرزی به داخل شهرها و روستاهای مرزی انتقال داده می‌شود.