آخرین وضعیت احمد عسگری، زندانی سیاسی/ عدم مرخصی جهت نگهداری از مادر سرطانی

 

وزارت اطلاعات با مرخصی احمد عسگری، زندانی سیاسی که به جهت نگهداری از مادر سرطانی خود درخواست کرده است، مخالفت می‌کند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مادر احمد عسگری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از بیماری «سرطان لوزالمعده» رنج می‌برد؛ در همین رابطه پزشکان اعلام کردند که معالجه وی نیاز به شیمی‌درمانی و بستری و مراقبت سه ماه دارد اما تنها فرزند وی در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و مسئولین وزارت اطلاعات با اعطای مرخصی به این زندانی سیاسی مخالفت می‌کنند.

مادر ۷۰ ساله این زندانی سیاسی در گفتگو با گزارشگر تارنگار حقوق بشر در ایران گفت: «امیدوار هستم که در عید پیش رو به ایشان عفو بدهند، بیماری من ریشه‌دار نبوده و به‌تازگی اتفاق افتاده و من به وجود پسرم نیازمندم.»

وی ادامه داد: «فرزندم نزدیک به ۵۰ روز اعتصاب غذا کرد تنها برای دیدار با قاضی پرونده جهت یک مرخصی ساده.»

مادر این زندانی سیاسی در مورد پرونده‌سازی وزارت اطلاعات گفت: «فرزندم تنها به دلیل اینکه یک بازجو می‌خواهد در زندان است. چطور می‌شود در یک کشور اسلامی یک بازجو دارای این قدرت باشد که یک جوان را که تنها فرزند من هست در زندان نگهداری کنند.»

وی با اشاره به زمان بازداشت این زندانی سیاسی توسط وزارت اطلاعات گفت: «زمانی که به منزل ما آمدند با رفتاری توهین‌آمیز و خشونت‌بار وارد شدند و من نیمه برهنه بودم، حتی اجازه ندادند تا لباسم را بپوشم.»

لازم به ذکر است این زندانی سیاسی از بیماری «صَرع و تشنج» رنج می‌برد و نیاز به درمان توسط پزشک متخصص دارد. تمامی اطلاعات پزشکی در پرونده وی موجود می‌باشد اما وزارت اطلاعات بدون توجه به مدارک موجود با آزادی مشروط وی مخالفت کرده است.

احمد عسگری، روزنامه‌نگار که سابقه همکاری در روزنامه‌های «اقبال»، «کارون»، «بهار» و «مجله نو» را دارد، برای اولین بار در سال ۸۸ به اتهام شرکت در ستاد میرحسین موسوی و وبلاگ نویسی توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و بعد از ۳۳ روز با تودیع وثیقه ۷۰ میلیونی از زندان آزاد شد. وی دومین بار زمستان سال ۹۲ توسط وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چهار ماه بازداشت موقت به اتهام «انتشار اخبار زندانیان سیاسی ازجمله حسین رونقی ملکی و نوید خانجانی» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به پنج سال زندان محکوم شد و از دی‌ماه ۹۳ در زندان اوین به سر می‌برد.