شرح حال فعال مدنی کودکان کار و زندانی سیاسی سعید حسین زاده موحد

به نام خداوند زیبایی ها

شرح آنچه گذشت:
۱.دستگیری: در پی دستگیری فعالین مدنی و در اواسط ماه مهر سال ۹۳ ماموران اطلاعات ثارالله سپاه به منزل یکی از متهمین پرونده تشکیل شده میروند اما متهم فرار کرده بود. چند روز بعد در تاریخ ۹۳/۷/۲۳ بدون هماهنگی با دادستانی و به تصور اینکه من با متهم متواری در ارتباط هستم و تنها با در دست داشتن حکم جلب متهم متواری، حدود ۱۰ نفر از ماموران این مجموعه نظامی/اطلاعاتی یعنی اطلاعات ثارالله سپاه به منزل من حمله میکنند. بعد از چند ساعت بازجویی در منزل و تفتیش و بررسی موبایل و رایانه و سایر وسایلم متوجه شدند که اطلاعی از فرد مورد نظر ندارم و شخصا در هیچیک از فعالیتهای سیاسی مدنظرشان شرکت نکرده بودم اما به گفته خودشان ”برای تکمیل اطلاعات در مورد من و سایر دستگیرشدگان” من را به دادسرای مقدس اوین بردند. تمام اموال و وسایلم نیز بدون حکم، ضبط شد و برای بررسی کامل به مقر اطلاعات سپاه در اوین منتقل شد. یک ساعت هم در دادسرا بازجویی شدم و بعد از آن بازپرس اتهام ”فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فیسبوک و اینترنت” را تفهیم کرد، ۳۰ میلیون تومان قرار کفالت صادر کرد و به بند ۲-الف (بند امنیتی سپاه) منتقل شدم. بعدتر قرار کفالت رد شد و به مدت ۹۱ روز در بند ۲-الف حبس شدم.

۲.بازجویی، مسمومیت و آسیب دیدگی ها: جلسات بازجویی با انواع توهین، تهدید و چند مورد برخورد فیزیکی همراه بود؛ در حالی که با چشمبند و روی یک صندلی در کنج گوشه اتاق بازجویی میشدم، بازجو فحاشی میکرد و از پشت به من ضربه میزد. وسط ماه اول و زمانی که بازجو ها معترض بودند که باصطلاح ”همکاری” نمیکنم، مسمومم کردند و به مشکلات جدی گوارشی و عفونت بدن مبتلا شدم. بازجویی ها تا اواخر ماه اول ادامه داشت. سپس به سلول دو نفره منتقل شدم. علاوه بر دوره انفرادی ۳۲ روز هم با یک متهم عملیات تروریستی که به جنون دچار شده بود در یک سلول نگهداری شدم. (که به مراتب سخت تر ازانفرادی بود!!)
پس از انتقال از بند ۲-الف به بند عمومی اوین و تا حدود یکسال پس از مسمومیت و شروع بیماریها از رسیدگی پزشکی محروم بودم و در این مدت علاوه بر خونریزی و عفونت دستگاه گوارشی و زخم معده، به سینوزیت مزمن و تنگی نفس بعلت عفونت در سر و سینه، بیماری میکروبی روماتیسم و آسیب های مفصلی و انحراف روماتیسمی ستون فقرات، مشکلات قلبی شامل آریتمی و افتادگی دریچه میترال و همچنین مشکلات پوستی مبتلا شدم.

۳.پرونده ها و محکومیت ها: علیرغم کیفرخواست سبک اولیه، اتهامات متعدد دیگری نظیر ”توهین به رهبر”، ”اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور”، ”توهین به مقدسات” … و سه اتهام جرائم عمومی مطرح شد. ابتدا در دادگاه عمومی شعبه ۱۰۴۰ به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدم ولی با دفاعیات من و وکیل سابقم در تجدیدنظر برائت گرفتم. پس از آن در دادگاه انقلاب شعبه ۲۸ به هفت سال حبس تعزیری و ۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدم. این حکم در شهریور سال ۹۴ در شعبه ۳۶ تجدیدنظر دادگاه انقلاب و با زیر پا گذاشته شدن قانون جدید آئین دادرسی کیفری توسط قاضی بدون جلسه رسیدگی، عینا تایید شد. در تمام این مدت در بدترین شرایط در زندان محبوس بودم بطوری که بارها در اثر تنگی نفس و حملات قلبی بطور اورژانس به بهداری زندان منتقل شدم و زیر اکسیژن رفتم (حتی در دو مورد بیهوش شده و تا آستانه کما پیش رفتم!) ولی از بستری کردنم در بیمارستان خودداری میشد!! آخر سال ۹۴ با حکم عدم توانایی تحمل کیفر به مرخصی درمانی آمدم اما در اثر فشار اطلاعات ثارالله سپاه به دادستانی و دادیاری این مرخصی تمدید نشد و مجبور شدم با غیبت به درمان آسیب دیدگی هایم بپردازم.

در زیر متن دادنامه صادر شده توسط قاضی مقیسه را میبینید که البته حاوی موارد زیاد کذب و بزرگنمایی نیز هست. متاسفانه شعبه تجدیدنظر که حکم صادره را عینا تایید کرد و همینطور اجرای احکام از ابلاغ کتبی حکم قطعی خودداری میکنند و صرفا بصورت شفاهی تایید عینی حکم را به خانواده ام اعلام کردند.
(به علت مسائل شخصی مطرح شده ناچار شدم بخشهایی از دادنامه را حذف کنم که با […] مشخص شده است.) :

در خصوص اتهامات آقای محمد سعید حسین زاده موحد […] با عنایت به محتویات پرونده و بررسی های انجام شده و […] گزارش معاونت اطلاعات قرارگاه ثارالله سپاه، نامبرده با تعداد ۹ نفر تحت پوشش حمایت از کودکان کار و خیابانی اقدام به تشکیل گروه و برپایی محافل و برگزاری جلسات […] و با هماهنگی و سازماندهی اقدام به فعالیت علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده، از جمله فعالیتهای نامبرده با افراد گروه، حضور در جلسات تشکیلاتی در پارک لاله و حضور با افراد گروه در خانه ستار بهشتی متوفی از افراد فتنه و ارتباط با نوری زاد از محکومین فتنه و حضور در اجتماع برای آزادی زندانیان فتنه از جمله محکوم نرگس محمدی از فعالیتهای نامبرده در راستای اقدام علیه امنیت کشور بوده است و […] اقرار نامبرده به اینکه مطالب علیه مقدسات و مطالب بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر علیه مقام معظم رهبری و تصاویر موهن را از اینترنت به هارد خود وارد نموده و […] تصاویر موهن و مطالب اهانت آمیز را در اعتراض به سرکوب معترضان خلاف وجود آزادی دانسته و فعالیتهای خود را همدردی با معترضان […] می داند. متهم مطالب و کاریکاتور های موهن بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را از طریق فیسبوک خود منتشر نموده است. […] از فعالیتهای دیگر نامبرده ارتباط از طریق فیسبوک با م.ر. فعال حقوق بشر و […] بوده است.
با عنایت به مجموع محتویات پرونده و بررسی های انجام شده، دادگاه فعالیتهای انجام شده از سوی نامبرده را مطابق با ماده 610 قانون مجازات اسلامی دانسته نامبرده را به تحمل 5 سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم می نماید. در خصوص اهانت به مقام معظم رهبری مستندا به ماده 514 قانون مجازات اسلامی به تحمل 2 سال حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم می نماید و در خصوص نگهداری سی دی ها […] به پرداخت مبلغ 5 میلیون ریال جریمه محکوم می نماید.”