وضعیت “خطرناک” احسان مازندرانی پس از شروع اعتصاب غذای خشک در زندان

رادیو پارس _  ـ وضعیت جسمانی احسان مازندرانی مدیر مسئول سابق روزنامه “فرهیختگان” که از ۲۸ اردیبهشت در زندان اوین به اعتصاب غذا دست زده، وخیم است. پزشک متخصص بیمارستان سینا پس از معاینه احسان مازندرانی وضعیت او را “خطرناک” اعلام کرده است.

به نقل از دویچه وله، سام حسینی همسر خواهر احسان مازندرانی  می‌گوید که وضعیت جسمانی احسان مازندرانی مدیر مسئول سابق روزنامه “فرهیختگان” که از ۲۸ اردیبهشت در زندان اوین به اعتصاب غذا دست زده، وخیم است. او که ۷ روز اعتصاب غذای خشک کرده بود در زندان بیهوش شده است. پس از این اتفاق او تنها مایعات می‌نوشد و اعتصاب غذای تر کرده است.

در پی شرایط بد جسمی ناشی از اعتصاب غذا، مسئولان زندان با انتقال او به اورژانس بیمارستان سینا موافقت کرده‌اند.

به گفته سام حسینی همسر خواهر احسان مازندرانی، پزشک متخصص بیمارستان سینا پس از معاینه احسان مازندرانی وضعیت او را “خطرناک و بحرانی” اعلام کرده است.

احسان مازندرانی مدیر مسئول سایق روزنامه “فرهیختگان” است که ۲۸ آبان ۱۳۹۴ از سوی ماموران سپاه پاسداران دستگیر شد. همان زمان در تلویزیون جمهوری اسلامی از احسان مازندرانی و برخی دیگر از روزنامه‌نگاران دستگیر شده با عنوان “باند نفود رسانه‌های غربی در ایران” یاد شد.

اما به گفته سام حسینی، چنین چیزی در پرونده احسان مازندرانی قید نشده است.

دلایل دستگیری چیست؟

روزنامه “فرهیختگان” که احسان مازندرانی پیش از دستگیری مدیرمسئول آن بوده است، روزنامه‌ای وابسته به دانشگاه آزاد است. اکبر هاشمی رفسنجانی نیز رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد است. سام حسینی می‌گوید می‌توان حدس زد به دلیل نزدیکی احسان مازندرانی به هاشمی رفسنجانی، ماموران امنیتی برای تحت فشار قرار دادن هاشمی رفسنجانی، احسان مازندرانی را دستگیر کرده‌اند.

به گفته سام حسینی، از زمان دستگیری احسان مازندرانی او در زندان بیش از ۴۰ کیلو از وزن او کاسته شده و در ۱۲۶ روز آغازین در انفرادی بند دو – الف این زندان نگهداری شده است.

او را برای گرفتن اعتراف و پرونده‌سازی علیه برخی مقامات جمهوری اسلامی تحت فشار قرار داده‌اند. احسان مازندرانی در این مدت در ۳۰ جلسه دادگاه حاضر شده است. قاضی مقیسه او را به ۷ سال زندان محکوم کرده است.