وخامت حال جعفرعظیم زاده در چهاردهمین روز از اعتصاب غذا

جعفر عظیم زاده
جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، در چهاردهمین روز از اعتصاب غذا، در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، جعفرعظیم‌زاده، فعال صنفی که از روز دهم اردیبهشت‌ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در چهاردهمین روز از اعتصاب غذا در وضعیت نامساعد جسمانی در زندان اوین نگهداری می‌شود. این فعال صنفی به دلیل کاهش شدید فشارخون و ضعف ناشی از اعتصاب غذا، هم‌اکنون در وضعیت هشداردهنده ایی قرار دارند.
گفتنی است که روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه به خانواده این فعال کارگری اعلام‌شده است که وی به دلیل وخامت حال و ضعف شدید قادر به ملاقات آنان نمی‌باشد.
لازم به ذکر است که جعفرعظیم‌زاده و اسماعیل عبدی، پیش‌تر در بیانیه یی مشترک اعلام کردند که از روز دهم اردیبهشت ماه در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت‌های صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و معلمان، دستمزدهای زیر خط فقر، ممنوعیت برگزاری مستقلانه و آزادانه روز جهانی کارگر و روز جهانی معلم و نقض حقوق بنیادین کارگران و معلمان ایران، اعتصاب غذای خود را آغاز می‌کنند.
جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم عمومی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» جمعاً به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم‌شده است. وی هفدهم آبان ماه سال جاری برای تحمل شش سال زندان به زندان اوین مراجعه کرد.