عیسی سحرخیز: خیانت به رای ملت، زمینه‌ساز حذف حسن روحانی خواهد شد

 

روزی “عیسی سحرخیز” به‌ طعنه به مدیران مسوول و سردبیران روزنامه‌های محافظه‌کار گفت: «اگر توان انتشار نشریات پرمخاطب و سودآور را ندارید، ما حاضریم به‌شرط دریافت حقوق خوب رییس‌تان شویم و روزنامه‌های پر تیراژ برایتان منتشر کنیم.»
“مهدی سحرخیز” با توجه به این گزاره به سحام گفت: «پدرم شگفت‌زده شده است که موضوع ریاست “علی لاریجانیِ” محافظه‌کار به‌جای “محمدرضا عارفِ” اصلاح‌طلب بر مجلس دهم مطرح می‌شود تا بذر نا امیدی در میان هواداران “سیدمحمد خاتمی”، “هاشمی‌رفسنجانی” و “حسن روحانی” کاشته و پایه‌ی انشقاق و اختلاف آینده ریخته شود».
عیسی سحرخیز اثر منفی چنین عملکردی را بر آرای سبزها و خاکستری‌ها که اکنون با صندوق‌های رای آشتی کرده‌اند شدیدتر ارزیابی می‌کند و آن‌ را عاملی می‌داند که در انتخابات ریاست جمهوری آینده و گزینش مجدد حسن روحانی که اقتدارگرایان بنای حذف او را دارند، اثر گذار خواهد بود.
مهدی سحرخیز به‌ نقل از پدرش تاکید می‌کند: «منطقی نیست مجلس در اختیار اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان، هیات رییسه‌ای در تضاد و تقابل با خواست و آرای ملت داشته باشد، به‌ویژه آنکه رای‌آوری و حضور امثال آقای علی لاریجانی در مجلس به‌ همت اصلاح‌طلبان و رای مصلحتی طرفداران بزرگانی مانند “آیت‌الله موسوی‌اردبیلی” و “صانعی” و همچنین شخصیت‌های سیاسی ـ مذهبی چون “سیدحسن خمینی”، “سیدمحمد خاتمی”، “هاشمی‌رفسنجانی”، “ناطق‌نوری” و “عبدالله نوری” و طرفداران عزیزان در حصر، “میرحسین موسوی”، “مهدی کروبی” و “زهرا رهنورد”، بوده است.

طی هفته های اخیر گمانه زنی های بسیاری برای ریاست آینده مجلس مطرح شده است. علی لاریجانی ریاست کنونی مجلس و محمدرضا عارف٬‌ از گزینه های اصلی ریاست آینده مجلس هستند.

Hadi Zarehs Foto.