دستگیری و بازداشت بیش از ده نفر از اعضای عرفان حلفه در پی تجمع مقابل لاستیک دنا

بنا به گزارش اخبار اقلیت های مذهبی:تجمع شاگردان آقای محمد علی طاهری با دخالت نیروهای لباس شخصی و شبه نظامی به خشونت کشیده شد. بنابر اعلام قبلی، قرار بود امروز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، راس ساعت ۱۰ هواداران عرفان حلقه در اعتراض به ادامه بازداشتهای غیر قانونی بنیانگذار دو طب مکمل فرادرمانی و عرفان حلقه، در مقابل ساختمان لاستیک دنا واقع در میدان ونک، تجمع کنند. گزارشها حاکی از حضور پر شمار ماموران امنیتی و لباس شخصی در اطراف میدان ونک و خیابان گاندی است به نحوی که به هیچ عنوان اجازه شکل گیری هیچ نوع اجتماعی را نمی دهند. شرکت کنندگان در تجمع ناگزیر به ایجاد دسته های کوچک دو و سه نفره گردیدند تا در صورت ایجاد شرایط مساعد تجمع خود را شکل دهند ولی همین افراد نیز با هجوم وحشیانه نیروهای امنیتی و لباس شخصی مواجه شدند ضمن این که مورد ضرب و جرح شدید واقع شدند، تعدادی نیز بازداشت گردیدند.
اسامی تعدادی از بازداشت شدگان به شرح زیر است:
پدرام پارسا
علي درباني
سعيد شير محمدي
فرهاد غلامپور
محمد تقي نسب
بهرام لطفي
فاطمه لطفي
شبنم عزيز پور

سینا احسن

محمد تقی نسب
بنا بر گزارشهای رسیده، این افراد به بازداشتگاه وزرا منتقل شده اند. این در حالی است که ماموران بازداشتگاه وزرا هیچ توضیحی درباره تعداد و اسامی افراد منتقل شده به این بازداشتگاه در اختیار دوستان و خانواده افراد شرکت کننده در تجمع قرار ندادند. گزارش یکی از شرکت کنندگان در تجمع را در زیر بخوانید:

امروز طبق قرار قبلی به #میدان_ونک. روبروی #لاستیک_دنا رفتیم. از ابتدای گاندی تا خیابان آفریقا کنار خیابان مملو از ماشین های پلیس و ون های نیروی انتظامی بود. حدود ۲۰ نفر ماموران پلیس با لباس فرم و تعداد بیشماری لباس شخصی تمام خیابان را به اشغال خودشان درآورده بودند بطوری که از هرگونه توقف و تجمع دوستداران و شاگردان و یاران استاد محمد علی طاهری ممانعت میکردند. و به طرق مختلف همراهان را به خیابان های اطراف متفرق میکردند.
دوستان بصورت گروه های چند نفری در خیابان گاندی سر خیابان های فرعی بطور پراکنده تجمع کردند تا فرصتی حاصل شود که بتوانند تجمع را شکل دهند. اما متاسفانه به علت تعداد زیاد لباس شخصی ها که سر خیابان های فرعی و کوچه های اطراف هم حضور داشتند بازهم امکان تجمع فراهم نشد. لاجرم دوستان به یکی از کوچه های منتهی به خیابان ولیعصر رفتند تا از آنجا مجددا به سمت چهارراه گاندی حرکت کنند در همین موقع تعداد سه دستگاه ون و چندین موتور سوار و تعداد زیادی لباس شخصی با سرعت خودشان را به سر کوچه رساندند و کوچه را مسدود کرده و با خشونت تمام و فحاشی به جمع دوستان حمله ور شدند و درگیری شروع شد و چند نفر از آقایانی که با مسالمت جلوی حمله و تجاوز آنها به حریم خانمها را گرفتند مورد ضرب و جرح شدید قرار دادند و حداقل سه نفر از آنها را کشان کشان و با مشت و لگد به داخل ون بردند. این وقایع در حالی اتفاق افتاد که چند افسر پلیس انتظامی فقط صحنه را تماشا می کردند و لباس شخصی ها در حمایت کامل آنها دست به این اعمال کثیف غیر انسانی می زدند. ما کماکان به سمت کوچه های اطراف و دورتر پراکنده شدیم.

Weniger anzeigen