محکومیت روزنامه نگاران بازداشت شده به ۵ تا ۱۰ سال حبس تعزیری

 

دستگاه قضایی آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، داود اسدی و احسان صفرزایی، چهار روزنامه‌نگار بازداشت‌شده را با ۲۷ سال زندان محکوم نمود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پس از ۶ ماه بلاتکلیفی و پرونده‌سازی در نهایت چهار روزنامه‌نگار بازداشت شده در سناریوی ساختگی نفوذ قاضی صلواتی در احکامی سنگین آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، احسان صفرزایی و داوود اسدی را به تحمل ۵ تا ۱۰ سال و در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفتگو با تسنیم با اشاره به احکام صادر شده برای متهمان امنیتی دستگیر شده اظهار کرد: دادگاه انقلاب این متهمان را در مجموع به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

وی ادامه داد: طبق حکم دادگاه، آفرین چیت‌ساز به اتهام اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت و ارتباط با دولت‌های بیگانه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم‌شده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: احسان مازندرانی نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت، از سوی دادگاه به تحمل ۷ سال حبس محکوم‌شده است. داود اسدی و احسان صفرزایی نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت، هرکدام به تحمل ۵ سال حبس محکوم‌شده‌اند.

علیزاده‌طباطبایی از تصمیم این متهمان برای اعتراض به احکام صادره خبر داد.