با وجود تبرئه در دادگاه؛ سحر محمدی همچنان ممنوع الفعالیت است

رادیو پارس –ـ سحر محمدی خواننده ی زن گروه ماه بانو می گوید که با وجود تبرئه در دادگاه، محرومیت ها و ممنوعیت کار و تدریس همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سحر محمدی در گفتگویی با موسیقی ما، گفت: “من با مجوز وزارت ارشاد همراه با چند گروه به صورت همخوان فعالیت می‌کردم و همچنین در اپرای حافظ و چند موسیقی فیلم نیز حضور داشتم. تا اینکه چند کلیپ بدون اجازه و اطلاع ما از برخی شبکه‌های ماهواره‌‌ای پخش شد و همین مسأله مشکلات زیادی را برای ما رقم زد. این در حالی است که هیچ‌کدام از اعضای گروه «ماه‌بانو» اطلاع نداشتیم که این کلیپ‌ها می‌تواند تا این اندازه به ما آسیب برساند، وگرنه حتماً چنین کاری نمی‌کردیم. بعد از آن، به خاطر مجوز نداشتن این کلیپ‌ها و تک‌خوانی زن، دادگاهی شدیم که در نهایت دادگاه به ما رأی تبرئه داد، اما این رأی هم نتوانست در تسهیل فعالیت‌های ما تأثیری بگذارد، چون گویا هر ارگانی برای خودش قوانین خاصی دارد و رأیی که دادگاه صادر می‌کند، ربطی به مجوز ارشاد ندارد و به همین خاطر ما همچنان نمی‌توانیم فعالیتی داشته باشیم”.

وی در ادامه افزود: “دوستان ارشاد معتقدند که ما بدون‌مجوز کلیپ ضبط کرده‌ایم و طبیعتاً باید تبعات آن را هم در نظر بگیریم. مشکل اصلی‌ آنها این است که چرا کلیپ‌ها غیرقانونی پخش شده و خانم‌ها در آن آرایش دارند. در حالی که ما تمام شنوئات را رعایت کرده و با حجاب کامل بودیم. ما الان متوجه تبعات این ماجرا شده‌ایم و آن زمان نمی‌دانستیم که چنین اتفاقاتی ممکن است رخ دهد”.

محمدی در ادامه می گوید: “این کلیپ‌ها تنها برای تبلیغ کنسرت بانوان بود و اشتباه ما این بود که آن را روی یوتیوب گذاشته بودیم، البته این کاری است که تقریباً خیلی از هنرمندان انجام می‌دهند، اما متأسفانه به شبکه‌های ماهواره‌ای راه یافت. ما بارها توضیح دادیم که این اتفاق بدون اجازه و حتی اطلاع ما رخ داده است. اعضای گروه، خودشان هم از این اتفاقات بسیار ناراضی بودند، اما کار به جایی رسیده بود که متأسفانه از کنترل ما خارج شده بود، ما بارها به این ابهام پاسخ داده‌ایم. درست است که ما این کلیپ‌ها را روی یوتیوب گذاشته‌ایم، اما دل‌مان نمی‌خواست شبکه‌های ماهواره‌ای از آن استفاده کنند”.

در ادامه خواننده زن افزود: “حتی بعد از رأی دادگاه هم من و استاد درخشانی همچنان ممنوع‌الخروج بودیم. اینها مهم نیست، من خطایی انجام دادم و تاوان آن را پرداختم. مسأله‌ی آزاردهنده در این میان تهدیدهایی بود که انجام می‌شد و من نمی‌دانستم از کجا نشأت می‌گیرد. من حتی از تعدادی از این سایت‌ها شکایت کردم، سایت‌هایی که با بی‌رحمی تمام علیه من شایعه‌سازی کردند و گفتند که من در خارج از کشور کشف حجاب کرده‌ام، چرا باید چنین کاری بکنم؟ من باید اگر حرفی دارم، از طریق هنرم بزنم. یا گفتند در بزرگداشت خواننده‌ی لس‌آنجلسی برنامه اجرا کرده‌ایم! در حالی که پیش از اینکه کلیپ‌ها پخش شود، ما با تهیه‌کننده لندن برای کنسرت قرارداد بسته بودیم و اگر می‌خواستیم برنامه را لغو کنیم، باید خسارت زیادی پرداخت می‌کردیم؛ بنابراین کنسرت را بدون تبلیغات برگزار کردیم. اجرای مختصر و جمع‌وجوری هم بود؛ اما بعد از برگشت یک عکس از پیچ شخصی یکی از دوستان لو رفت و همین مسأله بهانه‌ای شد تا برخی از سایت‌ها بیشترین هجمه را به من وارد کنند: از کشف حجاب تا رابطه‌‌های آزاد و… فکر می‌کردم وزارت ارشاد حتماً آگاه است که اینها شایعاتی هستند که به اشتباه به من نسبت داده می‌شوند؛ به خصوص اینکه فیلم sahar mohammadiهم وجود دارد. من از آن زمان تا کنون، هیچ حرفی در این خصوص نزدم، چون فکر می‌کردم شرایط بدتر خواهد شد؛ اما شاید باید واکنش نشان می‌دادم. اگرچه به اندازه‌ای درگیر بودم که طبیعتاً نمی‌توانستم تصمیم درستی بگیرم. تنها به پلیس فتا رفتم و شکایت کردم. آنها هم خیلی انسانی با ما برخورد کردند و تنها جایی بود که در نهایت ادب و احترام شأن ما رعایت شد”.

ایشان در ارتباط با ممنوع الفعالیتی خود نیز گفت: “چون برخلاف قوانین کشور قدم‌هایی برداشته‌ام، از هرگونه فعالیت فرهنگی و هنری منع شده‌ام، در نشستی هم که با مسئولان حراست داشتم، گفتم تنها محل درآمد من همین است، اما گویا قانون این‌طور ایجاب می‌کند. من به قانون – حتی به قانون تنبیهی- احترام می‌گذارم، اما یک سال و نیم دیگر زمان زیادی است. به خصوص اینکه من به خطایی که کرده‌ام، پی برده‌ام”.

در آخر سحر محمدی گفت که من هیچ‌وقت در زندگی‌ام ناامید نشده‌ام. وقتی قدم در این راه گذاشتم، با تمام مشکلات آن آگاه بودم و با همه‌ی اینها همیشه امیدوارم، چون در چند نشست اخیر، صحبت‌هایی مطرح شد که دلگرمی زیادی به من داد که بالاخره مشکل من هم حل خواهد شد. در این مدت هم حتی برای لحظه‌ای به مهاجرت فکر نکرده‌ام، چون عاشق کشورم هستم و زندگی و فعالیت در اینجا را بسیار دوست دارم.